Äntligen vår

Ja, äntligen känns det som att våren har kommit igång på allvar. I tre dagar har det nu varit jättefint och soligt väder, det droppar från taken och man riktigt känner hur livet återvänder. Filosofiskt eller hur!? =)  Haha, men det är faktiskt så jag känner den här tiden på året, efter en lång och mörk vinter. Då är det så härligt när solen skiner och värmer. Idag har jag satt om alla mina blommor- det blir dom nog glada av, för vissa hade inte mycket plats i sina krukor. Tycker att det är rätt trevligt att pyssla med blommorna men nackdelen är att det skräpar en hel del... svärfar var förbi och tyckte att jag "sormade" =) Jag har även planterat 6 små gurkfrön, bara vänta på att de ska gro nu. Det är två år sen jag sist hade gurkplantor i växthuset. Blev lite less så då gjorde jag ett uppehåll men nu ser jag verkligen fram emot det. Det är underbart att gå ut till växthuset på morgonen-  värmen, doften och vetskapen att man odlat själv gör gott för själen... och plocka färsk gurka att lägga på frukostmackan går inte av för hackor heller. *drömmer mig bort* 

Just nu har jag rätt fullt upp, känner att tiden inte räcker till för det jag vill/ måste göra. Jobbar mycket, kurser och möten med jobbet (som ofta infaller på mina lediga dagar) och sen andra åtaganden.. känns inget vidare men det blir ju så periodvis. Har ingen ledig dag förrän nästa lördag- den 26 april, ni kan tro att jag längtar! Nåja, jag ska inte klaga mer! 

Roligare saker finns att berätta... jag är besatt av ebay.. haha, bara erkänna det! Jag har fått hem ytterligare ett köp- ett Fancy Pants-alfabete och så väntar jag på ett Eliza mini-alfabete.. *skuttar runt av lycka*  Men nu har jag alfabeten i olika storlekar så då ska jag väl klara mig ett tag... (man kan ju alltid försöka) Måste bara försöka klämma in lite pysseltid nu oxå. Har lite abstinens efter A-S oxå- pratade med henne en kort stund idag men det var inte nog. Normalt sett umgås vi och hörs av ofta, men ibland finns som sagt inte tiden och då blir man lite frustrerad. =(

Nu ska jag fortsätta städa efter mig och blommorna!

Kram

Kommentarer
Postat av: Eivor / Ejja

Jag håller med om att det är härliga dagar vi haft, hoppas det fortsätter.
Jag blir avens när jag hör att du köpt några alfabet till...försökte att köpa ett Eliza igår, men loosade. Kanske kan man någon gång få tjuv-låna och stansa lite av dina bokstäver*ler*. Håller med om att det är bra att ha några alfabet i olika storlekar.
Hoppas du får lite mindre lite längre fram, inte kul när dagarna inte räcker till.
Tänker på dig och hälsa bror.

Kram

2008-04-17 @ 19:41:37
URL: http://eivor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test