Fullt upp

Hej på er!
Senaste veckan har jag haft rätt fullt upp. Förutom vanligt jobb har jag bl a följt min kusin på hoppträning (med häst alltså.. :-)) Det gick mycket bra men det slutade lite snopet... när vi skulle ta av tränset och ta på grimman fick Elsa (hästen) plötligt för sig att hon inte sprungit klart! Hon satte av i en väldans fart inne i ridhuset, med sadeln på ryggen. "Brallade" runt en stund tills hon hörde prasslet från påsen med morötter- då stannade hon och tillät oss ta fast henne. Tokfia, har aldrig hänt förut. Tur att hon inte gick omkull.

Sen har jag haft besök av min pappa och bonusmamma, alltid lika trevligt! Inte så länge tills vi träffas igen eftersom jag ska bo hos dem när jag ska på Pysslarnas scrapträff i Kalix. *längtar* 

Igår var vi på middag hos vänner , trevligt och mycket gott. Till förrätt fick vi toast med löjromsröra, sen älggryta med potatis och till sist konserverade persikor och grädde... mums!
Idag har vi hjälpt min mamma och bonuspappa som har köpt hus. Vi har målat tak, lister och foder.. känns i kroppen nu- är lite stel. :-)  Även flyttat lite förrådsgrejer. Som tur var kom mormor och morfar och utfodrade oss med palt! Tack för det!!
Till veckan fortsätter vi med målning och tapetsering och nästa helg blir det flytt av möbler. Jag gav mamma en altrad kakburk, fylld med saffransbiscotti i inflyttningspresent. Den går mest i svart och limegrönt eftersom hon ska ha de färgerna i köket. Tror hon tyckte om den. Den är finare i verkligheten, ser lite konstig ut på bild tycker jag. På locket står det Smått & Gott. & syns inte på fotot. Bara hon är nöjd så är jag det oxå...

image16


image17


Imorgon kommer min barndomskompis och mina två gudbarn hit och hälsar på, ska bli SÅ kul att träffa dem för det är länge sen nu. Sen bär det av till min faster där R ska skotta ur hästhagen med traktorn och sen blir det middag där. Som ni märker behöver jag inte bekymra mig om att laga mat denna helg- äter borta alla dagar. *skönt* 
Det händer ju inte alltid, men i helgen har det bara fallit sig så.
Jag har tyvärr inte haft tid för pyssel de senaste dagarna så det rycker lite i den nerven *fniss* Hoppas kunna ändra på det nästa vecka.

Måste oxå tacka Ilona på Skaparlusten för utomordentlig service och tillmötesgående. Hon är fantastisk att ha att göra med. STORT TACK!!  

Har lyckats trycka på nån tangent så det blir kursiv text när jag skriver- går inte stänga av genom att trycka på den "knappen"  i verktygsfältet?? Nåja, värre saker finns ju. Får väl se om det har försvunnit till nästa gång- mirakel sker ju *ler*

Nu ska jag citera min svärfar: Nu ska jag gå och knyta benhögen.. (sägs med grov dialekt och betyder att jag ska gå och lägga mig) *SKRATT*

Go´natt


Kommentarer
Postat av: Blommig

Jätte fin burk du har gjort!
Håller med om att Ilona är toppen!
Ha en fin vecka

2008-02-03 @ 10:17:07
URL: http://Shipp.webblogg.se
Postat av: Eivor / Ejja

Superfin burk!!
Ilona är en favorit hos mig också*ler*.

Kram

2008-02-04 @ 10:35:00
URL: http://eivor.blogg.se
Postat av: Charlotta

Halloj, trillade in här och hittade massa fint !!!

2008-02-04 @ 13:47:48
URL: http://happieart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test