På tiden

att jag uppdaterar här litegrann. =) Har varit fullt upp i veckan med jobb och diverse grejer. Vad har hänt sen sist då??  Ja, vi var ju hos vänner och "busade" (haha) förra lördagen. Mycket trevligt!! Jag och A-S pysslade lite- jag färglade lite stämplar och hon pärlade. Hon gjorde ett halsband som blev jättefint. Vi mumsade i oss ananaspaj och ost och kex. Till detta drack vi lite vin *gott*

Söndag uppvaktade vi T i efterskott. (fyllde år lördag) Har inte hunnit pyssla så mycket mer, men i torsdags blev det en halvdag med pyssel iaf. Min unga vän E kom på besök så jag visade henne hur man gjorde en tagpocket. Hon är så duktig och lär sig väldigt fort. Sen kom resten av hennes familj och då åt vi pizza= mums!
Gjorde oxå sen på kvällen en typ av presentbox som Annelie tipsade om. Kolla in hennes blogg under mina länkar. Men jag har ej hunnit dekorera den klart ännu så bilder på den dröjer.


Kort till T (namnet är suddat på pojkens tag)

image34





I helgen har det varit jobb för (nästan) hela slanten. Hann få besök av min svägerska med familj igår innan jag åkte till jobbet. Kul att hinna träffa dem! Men de hade otur när de skulle åka hem, för då ville inte deras bil starta?? Dessa fordon... de ska bara funka tycker man ju! Så det slutade med att R skjutsade hem dem. Hoppas det är nåt litet fel med den som är lätt att fixa.

Är ledig på tisdag och då kommer mormor och morfar på besök och då ska vi hämta mormors glasögon hos optikern. Och känner jag mormor rätt så har hon palt med sig, så då blir det det till middag den dagen. Alltid lika gott- och så är det nåt speciellt med just mormors palt. *snålvattnet rinner*

Fick förresten en trevlig överraskning med posten i torsdags- två fina pärlbrickor och en fin teckning gjorda av mina älskade gudbarn! De fick lite pärlor mm av oss i julklapp så de bygger visst med det för fullt där hemma. Mamma S har fullt upp med att stryka dem *skratt*

Den här fina blomman har 8- åriga M gjort!!

image30


Och den här fina kaninen har 6- åriga L gjort!!

image31


Fick även en mycket fin teckning av L.

image32

Visst är de duktiga!?

Så himla roligt att få detta helt oväntat! *glad*


Ikväll blir det lugnt, ska bara slappa i soffan och sen FÖRSÖKA gå i säng i tid så det inte är SÅÅ plågsamt att kliva upp imorgon. Men det brukar vara svårt när det väl kommer till kritan...  =) 

Till Linda: Det krävs många mutor för att komma hit på middag.. *asg* hahahahaha...  Hoppas allt är bra med dig! =)


Ha det bra, kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test