Uppdatering

Japp, nu kommer den lovade uppdateringen.. bättre sent än aldrig- eller hur?!  =)  Vad har hänt sen sist...? 

Jaa, Valborg var en trevlig kväll med god mat och gott sällskap.
Lite irri blev vi förstås när vi skulle gå och se när brasan tändes. Flygblad hade delats ut där det stod att brasan skulle tändas 18.30... så vi klädde oss 18.20 och började gå (det är väldigt nära till brasan från våra kompisars hus) Döm om våran förvåning när vi ser att brasan redan brinner och att den har gjort det ett tag!!! Ganska många fula ord kom ur mångas mun kan jag säga.. så dålig stil att inte hålla sig till det som är sagt en sån kväll- många besvikna..  Nåja, vi vände på klacken och gick tillbaka och åt efterrätt och drack kaffe istället!

Torsdag första maj, pysslade vi lite. Jag gjorde ett stjärnalbum som jag ska fylla med lite fotografier så småningom. En kul modell på album, men det går åt mycket papper. Sen jobbade jag under helgen. Hade besök på lördagen av svärfar och ena svägerskans son (snart 2 år) - de körde traktor och det tyckte K var jättekul! Haha- en kul grej angående det- torsdagen före skulle de oxå köra traktor och när jag hämtade tidningen på morgonen så såg jag dem komma. Jag stannade och skulle vinka till K men när de kom närmare såg jag att han hängde över svärfars arm- han hade somnat innan de hade hunnit dit de skulle!! Så sött.. och så typiskt.. väldigt sövande med en brummande och vibrerande traktor!

I veckan har jag jobbat med lite andra arbetsuppgifter än de vanliga. Jag och min arbetskompis S är schemaansvariga på mitt jobb. Och vi har just börjat med ett nytt schemasystem som tjorvar till det lite för oss. Så vi har suttit vid datorn två dagar denna vecka och jobbat, samt lärt de andra hur man använder programmet. Fattar inte att man kan bli så trött av det men det fick jag minsann erfara..  hade så ont i skallen efter första dagen och somnade i soffan på kvällen- det händer i princip aldrig!! Gick bättre andra dagen men man är ovan vid att sitta stilla så där. Hahaha..  nyttigt med lite omväxling.

I torsdags var jag och klippte mig, hade ett tag funderat på att låta håret växa lite men jag beslutade att kapa det. Ganska skönt att inte ha så långt hår nu när det blir sommar. Jag kokade palt till middag för jag har längtat SÅÅ mycket efter det och gott blev det.  Sen var vi som jag tidigare berättat ut och körde med några kompisar och fick se lite vilda djur. Igår hade jag och A-S pysseldag, jag gjorde tre!! LO´s. Väntar på foton som jag skickat på framkallning så jag får scrappa mera, mera, mera!  =) 

Idag har vi varit hemma och städat lite ute på gården. Sen åkte vi till mamma och T, där blev det både middag och kaffe- gott gott!
 
Nu är det bara sängen som väntar, sov gott

/Jeanette


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test