Äntligen helg!

Yes, nu är det äntligen helg! Det är bara varannan helg som jag säger det eftersom jag bara är ledig varannan helg. Jag är ju som sagt var förkyld men nu börjar det vända iaf. Fick lite feber natten mot torsdag men kännde mig ändå bättre på morgonen så med hjälp av Ipren gick det bra att jobba.

När jag kom hem onsdag kväll fick jag den tråkiga överraskningen att vi hade stopp i avloppet! Inte mycket att göra åt det den tiden... kl 22.30 så det var bara att konstatera och lämna. Så igår em när vi båda kom hem från jobbet var det bara börja försöka fixa detta. Svärfar kom oxå hit och hjälpte till. Det är inte första gången vi har detta problem så vi vet vad som måste göras. Men nåt trevligt jobb är det ju inte. Efter en massa stök och bök så fick vi till sist upp det och allt var frid och fröjd igen.
Ett halvår efter vi hade flyttat hit var vi tvungna att gräva upp och lägga ner nytt avlopp, mitt i december... kallt och besvärligt. Men med hjälp av familj och vänner gick det ändå bra. Det är nu åtta år sen men då och då krånglar det lite ändå. Nåja, nog om detta.

Idag har jag tvättat och plockat ihop lite, pratat en liten stund (bara 40 minuter) med A-S. =)  Tagit några kort på grejer som svärfar ska sälja på Blocket. Om en stund ska jag koka palt. GOTT GOTT GOTT!!! På söndag säljer vi palt på Bygdegården här i byn så både idag och imorgon ska jag koka palt till det. Totalt ska jag koka ca 60 stycken. Passar på att göra lite extra så vi får några hem oxå. =)

Ikväll ska vi nog hälsa på J och A-S och även handla lite. Det börjar vara tomt i kylen, men tack och lov så är frysen full med älgkött! Det är det bästa kött man kan ha tycker jag... LOVE IT!

Önskar att jag får lite tid till pyssel i helgen, det är ett tag sen nu. Blev så glad när jag hämtade posten idag för där låg nämligen ett paket fullt med grejer som jag beställt. *lycklig* Vill bara få sätta fingrarna i allt och börja skapa.

Jag var med i klubbens septemberutmaning och nu kan jag visa resultatet. Ingen vinst denna gång, men roligt ändå för  Ali vann. Jag röstade på hennes bidrag utan att veta att det var hon som gjort det. KUL! 


Utmaningen var att inspireras av och scraplifta denna LO gjord av Blommig.



Mitt bidrag ser ut så här:



Nu ska jag fortsätta med mitt här hemma, önskar er alla en trevlig helg!

Kram

Kommentarer
Postat av: Mona

Hej!



Har också varit förkyld. Gjorde som du, åt alvedon och gick till jobbet. känner mig bra nu men rethostan verkar inte vilja lämna mig än.Suck!



Hörde att palt festen blev lyckad!!

Kramar från Mona

2008-10-12 @ 18:57:40
Postat av: Blommig

Gillade ditt bidrag massor!

kram

2008-10-13 @ 06:40:10
URL: http://shipp.webblogg.se/
Postat av: Catta

Hej vännen! Nu äntligen har jag gått genom min blogg litegrann och såg att jag missat din utmaning. Tar tag i den på en gång!

Vilket häftigt beställningskort du gjort till en 70- åring! Det var så läckert med den lilla fickan du satte på framsidan, det är nog liftvarning på den. Jag sitter och tittar på er altan och tänker "så underbart att kunna sitta där den här årstiden." Det är nog så kallt att sitta ute...

Ha det bra! Kram

2008-10-13 @ 16:14:15
URL: http://cattasattac.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test