Påsk

Glad Påsk till er alla!! Hoppas ni får en härlig ledighet. Jag är bara ledig lördag och söndag så vi kommer att hålla oss hemmavid för det mesta. Jobbade dag igår och sen hjälpte jag kusinen med unghästen. Vi var i ett ridhus och löshoppade. Gick ganska bra men lite tjorv blev det. Hon ville inte stå stilla efteråt när vi skulle "klä på" henne benskydd och täcke. Så jag försökte hålla henne och A kämpade med att få på grejerna... puh.. Det känns idag i min högra arm att man försökte hålla fast några hundra kilo.... Nåja, sen skötte hon sig bra. När jag kom hem lagade jag påskmiddag som jag hade planerat för och längtat efter sen i tisdags när jag var och handlade. Kunde nästan inte få det klart fort nog... var så hungrig oxå efter dagens slit.. =)  Det var verkligen en av dagens höjdpunkter! Sen var det helt omöjligt att hålla sig vaken- sov middag i en och en halv timme!! Hade bara sovit två timmar natten till igår så det tog ut sin rätt. Även natten innan det, sov jag bara ett par timmar så det känns ju...  Senare på kvällen igår åkte vi till grannen L. Där blev det lite gott vin, Så ska det låta och en hel del surr! Mycket trevligt. Jag hade gjort en liten påskpresent som jag tog med mig dit... Fick idén från Anita att altra en äggkartong och sen fylla den med kinderägg! Det var faktiskt rätt kul att göra och framförallt kul att ge bort.






Måste ju oxå berätta om pysselmässan vi var på förra helgen. Det var helt underbart att få klämma och känna på alla grejer. Och shoppade gjorde jag förstås... men jag hade faktiskt pengar kvar när vi åkte därifrån...=) Lite bilder på mina inköp:




Närbild på lite smyckesgrejer som jag köpte. Här syns även några förpackningar brads.



Kunde inte låta bli detta... 25 underbara dubbelsidiga papper



Mera papper...


Äntligen fick jag tag i magnetstämplar!


Underbara blommor.. jag har inte hunnit testa dessa nya sorters blommor så det blir kul.


Efter mässan satt vi här hemma och pysslade halva natten.. mmmm... så mysigt... =) Det roligaste var dock att E var så nöjd med sig själv för att hon hade handlat. Ifjol var hon lite snål och har ångrat sig hela tiden pga detta. Så i år handlade hon minsann. Bra gjort E!!

Tänk va fort tiden går, nästan mitten av april nu. Snart ska vi hämta hem husvagnen som vi vinterförvarar i ett garage inte så långt härifrån. Längtar verkligen efter att åka ut med den...suck..  Hoppas vi hinner vara ute mycket med den i sommar, jag ska då göra mitt bästa för att det blir så. Känner mig alltid så ledig när vi campar- man har liksom bara sig själv att bry sig om, inga måsten... underbart. 

Kanske kan jag visa lite fler alster nästa gång, jag har faktiskt lite på lager nu.. hehehe

Kram och ännu en gång- Glad Påsk!!

Kommentarer
Postat av: Ida

Ojojoj!!! Shit vad du har shoppat! Vad avundsjuk jag blir! Härliga blommor och papper. Så roligt det måste vara att pyssla när man har massa nya saker. Väntar med spänning på vad du kommer skapa framöver! Då jag fyller år snart så hoppas jag att sambon ger mig ett presentkort så jag kan handla allt jag vill oxå. Vad kul man skulle kunna ha då. Fast snart kommer bebis och sommaren då blir det nog lite mildare på pysselsidan ett tag... HA en underbar dag! /Ida

2009-04-12 @ 13:02:48
URL: http://pysslaochprassla.blogg.se/
Postat av: Blommig

Va mycket fint du shoppade:)

Riktigt snygg påskask du har gjort

ha det fint kram

2009-04-14 @ 20:24:49
URL: http://shipp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test