Begravning, firmafest och julkort..

Ja, idag blir det en salig blandning här på bloggen. I fredags var vi på begravning för R´s farmor. Hon blev 96 år och var pigg nästan ända till slutet. Det var en fin begravning och minnesstund.

Lördag åkte vi till Pite Havsbad och mötte upp R´s chefer och arbetskamrater med respektive. Vi började med att äta en god lunch och sen samlades vi i ett konferansrum och umgicks och tävlade ett tag. Sen var det bad och spa för de som ville. Återsamling för tävlinsresultat och sen var det dax för STORMEN. Det är en show som går just nu på Havsbadet, med trapetsartister, trolleri och magi. Det är endast i Piteå den spelas här i Sverige- sen blir det Europa. Den är väldigt omtalad och det görs mycket reklam för den- det är Robert Bronett som "skapat" den efter ett Shakespeareverk.  Hade i förväg endast hört negativa saker av de som sett den, och det enda jag kan säga är att trapetsartisterna var jätteduktiga- då får ni tänka själva vad jag tyckte om den i helhet...  Och det ironiska är att på torsdag ska jag se den igen med mitt jobb... "jättekul"! På kvällen åt vi julbuffé och det var kanongott, så gott att magen fick en chock och beslöt sig för att bli till en sten. Puh, så mätt och trött jag blev- tog ett bra tag innan det gick över. Sammantaget en mycket trevlig dag och kväll. Efter en skön natts sömn åt vi en supergod hotellfrukost och sen bar det iväg hemåt.

Vi stannade till hos J och A-S och drack kaffe och surrade en stund. Väl hemma igen startade jag en tvättmaskin och sen bosatte jag mig vid pysselbordet.. =)  Det blev två nya julkort och justering av två tidigare kort gjorda innan kvällen var över. Idag har jag oxå gjort ett kort nästan färdigt. Ska bara montera de sista grejerna. Tror att jag är klar med julkorten när det är färdigt- det blev 13 stycken totalt i år. Har idag lagt dem i kuvert så nu återstår bara att posta dem. Några delar jag ut personligen oxå.

Imorgon jobbar jag, men dock bara till 12. Sen ska jag ut på stan och försöka göra julklappsinköp. Har ikväll gjort en lista på delar av det som ska inhandlas, önskar att allt hade varit klart... Men jag får skylla mig själv som inte har börjat tidigare. =(

Nu ska jag se tv en stund innan sängen kallar.

/Jeanette

Kommentarer
Postat av: Eivor / Ejja

Roligt att du gillat det jag plockat ihop, hoppas att få se vad som du gjort med det.



Ha en bra dag!



Kram

2008-12-10 @ 12:49:56
URL: http://eivor.blogg.se/
Postat av: Mona

Hej!



Tack för julkortet, det var jättefint!

Själv har jag gjort två kort hos Ejja, inte alls avancerade men rätt så söta ändå. Jag tror att de kommer att skickas till Sammys mormor och farmor.

Skönt med en sån lång ledighet. Då kanske det finns tid att hitta den "riktiga" julkänslan. Jag letar den fortfarande.



Kramar Mona!



2008-12-15 @ 14:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test