Ny vecka

Japp, så var det en ny vecka. Tiden springer iväg nu tycker jag. Helgen har varit rätt stillsam för min del och det har varit så skönt. I lördags var jag hemma HELA dagen, gick inte ens utanför tomtgränsen. Småplockade lite, tog reda på tvätt, såg tv och bara myste. På kvällen grillade vi lite korv och njöt av att det är ljust länge nu. =)

Igår klädde jag och mamma om dynorna till våran husvagn- mycket jobb, men det blev jättefint! TACK mamma- du är bäst!! Nu ska jag "bara" klä om alla knappar med det nya tyget och sätta fast dem på dynorna- det kommer att bli pricken över i:et. Ni ska få se före- och efterbilder sen... då kommer ni förstå varför det var värt allt jobb... ;-)

Idag har jag oxå varit ledig och har i stort sett inte gjort nåt vettigt... =)  Igår kväll började jag läsa Stieg Larssons "män som hatar kvinnor" och det fortsatte jag med idag.
Vädret har varit underbart så jag satte mig i solen med en kaffekopp i ena handen och boken i den andra- det var underbart att känna värmen i ansiktet... 

Har just läst ut boken så nu är det bara att börja på den andra. Till er andra som inte heller har kommit till skott att läsa dessa böcker, som är så omtalade, vill jag bara säga: GÖR DET!! Jag har haft dem ett tag nu men som sagt var inte kommit mig för att börja läsa, men när jag väl gjorde det kunde jag inte slita mig från den. Jag älskar att läsa men jag brukar vilja planera in tid för det- knäppt... jag vet. Grejen är nämligen den att jag sträckläser nästan alltid mina böcker så jag börjar inte på en bok om jag inte vet att jag kan slutföra den inom nån dag.. Att bli helt uppslukad i en bok är underbart!!

blogg.se ska flytta till en ny plattform(?) och det strular en hel del... Ibland kan jag inte logga in och göra nya inlägg och ofta när man har skrivit ett inlägg och ska spara det så är hälften borta.. -Detta hände precis nyss, när jag skulle spara inlägget blev jag utloggad och det jag skrivit var som bortblåst.. grrrr... man kan ju bli vansinnig för mindre!! Blev därför en kortare version av det första inlägget- orkar inte börja om. Hoppas att alla såna här problem löser sig efter flytten!

Hoppas ni får en trevlig Valborgsmässoafton, det ska jag ha!!

/Jeanette

 

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Hej, avundas dig som har dessa böcker kvar.. eller i alla fall två av dem !! de är grymma, man vill bara ha mer av dem... och, när man är klar med dem så saknar man personerna kan jag säga ! ( eller, i alla fall gjorde jag det.. )

Ha en härlig Valborg !

2008-04-29 @ 15:22:16
URL: http://happieart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test