Inte illa...

Idag är jag extra glad för jag har hämtat ett paket hos DHL. Jag har en FISKARS skärmaskin som jag använder när jag skär mina papper. Den har jag haft i ca 1 ½ år och den är superbra och smidig. Men ganska fort efter jag börjat använda den, skavdes en del siffror för mätning bort och skärbladen har blivit sämre och sämre. Ibland har jag bara hunnit skära ett par gånger så har bladet blivit dåligt. Det är ju inte meningen att man ska byta det för varje gång och de är ju inte särskilt billiga heller. SÅ, jag mailade helt enkelt FISKARS och påtalade mina "problem". I ärlighetens namn vet jag inte vad jag förväntade mig för resultat men inte det jag fick iaf... Snabbt fick jag ett svar där de bad mig skicka en bild på min skärmaskin och min adress så skulle de skicka en ny till mig!! Trodde inte det var sant men igår ringde de från DHL och sa att jag hade ett paket från FISKARS där! Så jag måste verkligen ge FISKARS många pluspoäng för suveränt bemötande och att de är mån om sina kunder. Problemet med skärbladen är ju inte löst för det, men jag hoppas de oxå blir bättre. Nu är det bara skära på...!

I övrigt njuter jag av min ledighet.. =) I tisdags hade vi tyvärr strömavbrott större delen av dagen och då inser man verkligen hur beroende man är av "två hål i väggen". Så då föll alla mina planer för den dagen. Istället passade jag på att städa ur några lådor som jag länge tänkt rensa- trist, men himla praktiskt att göra när man är uttråkad. Efteråt var jag väldigt nöjd och en av många tyngder lyftes från axlarna. Idag har jag och A-S varit på Humlans Café och fikat och handlat hem té och kaffe. Det är ett supermysigt café i ett gammalt hus- passar perfekt för ändamålet. De säljer té och kaffe på lösvikt och även annat smått och gott. Har köpt en påse julkaffe som jag ska njuta av. Det bästa är att det blir så gott när man maler det själv precis när man ska använda det... mmmums!

Nu har jag just gjort en bulldeg som står på jäsning- ska göra saffranssnurror vilket är första gången för mig. Åt såna hos min faster igår och de var så goda så jag måste göra en sats själv. Ska även baka nougatgifflar, men det kanske får vänta till imorgon... vi får se om lusten håller i sig ikväll eller... =)

Ha en trevlig kväll!!


Kommentarer
Postat av: Eivor / Ejja

Att du kan skriva "de tre bokstäverna" så många gånger...som att svära...hi, hi...konkurenter,du vet...

Kul att du fick en ny skärmaskin, vilken service.

Ses på lördag!



Kram

2008-12-18 @ 23:21:32
URL: http://eivor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test