Ett tag sen sist

Ja nu är det ett tag sen jag uppdaterade här. Har inte haft tid. Det har väl inte hänt så mycket spännande egentligen men jag har varit upptagen med jobb, födelsedagsuppvaktning och umgänge med vänner.

Besökte min vän A-S i onsdags för lite tjejsurr och kaffe. När jag skulle åka därifrån halkade jag i trappen och föll handlöst *ajajaj* Svor som attan först men var tvungen att skratta sen- det är nämligen inte första gången en trappa får mig på fall! *asg* Nåja, det gick ju bra men jag landade med höger arm mot ett trappsteg så den har jag rejält ont i. Har ett blåmärke på en dryg decimeter som tatuering ett tag framöver. Sträckte mig lite i övriga kroppen men det har gått över nu.

Efter detta (något traumatiska) :-) avslut åkte jag till mamma för mormor och morfar var där. Morfar fyllde 80 år den dagen så vi åt god middag, tårta och uppvaktade honom. Hade gjort ett kort dagen till ära. Började med det på träffen i Kalix men hade svårt att bestämma mig för hur det skulle se ut. Fick ihop det tillslut när jag kommit hem, men det blev inte alls som jag hade tänkt mig från början. Ville att det brunmönstrade pappret skulle synas mer, men då blev det så grylligt. Jaja, nu är det gjort och överlämnat så det är bara glömma och gå vidare.

image26

Ska skicka in en av LO´na som jag gjorde i Kalix till en tävling så den kan jag inte visa ännu. Den andra LO´n ser helkonstig ut i färgerna när jag scannat in den i datorn. Den är brun, vit och turkos men det turkosa ser typ mintgrönt ut?! Inte nice!!   :-(  Ser faktiskt bättre ut i verkligheten...

image24

Har gjort en LO tidigare i veckan oxå som jag ska skicka in till en tävling, så även den får ni vänta på *hihi*
Gjorde ytterligare ett kort på träffen, bara ett enkelt kort till en mycket kär vän!

image25

Fick en trevlig överraskning i em när jag precis kommit hem från jobbet. Min far ringde och frågade om vi skulle vara hemma. Han var i stan och hälsade på en av sina bröder och tänkte då kika in hos oss oxå. Passade perfekt för maten var just klar och självklart ville vi ju träffa honom! Han stannade och såg melodifestivalen med oss. Vi åt god efterrätt och sågade vissa artister rätt rejält *fniss* Tycker det var roligt att Frida (och killen) som sjöng hoppa, hoppa....  (eller nåt sånt) gick vidare. Den låten var lite annorlunda och klämmig. Gillar hennes dialekt oxå!

Vill rekomendera en god efterrätt  

4 port.

4 bananer
2 mango
100 gr vit choklad
1 dl kokosflingor
4 passionsfrukter
2 dl créme fraiche
1 msk florsocker

Sätt ugnen på 200 grader. Smörj en form med lite smör. Riv chokladen grovt på ett rivjärn. Skala och dela bananer och mango i mindre bitar. Lägg frukten i formen och strö över choklad och kokosflingor. Grädda i ugnen i ca 15 min. Dela under tiden passionsfrukterna och gröp ur dem. Blanda med créme fraichen och florsockret.

Servera passionsfraichen till frukten. Gott gott! Smaklig måltid!!

En annan dag ska ni få recept på en god och snabblagad kycklingrätt.

Nu är det snart dax att gå isäng för jag jobbar imorgon.

Ha det bra!!

Kommentarer
Postat av: Eivor / Ejja

Kortet blev ju jättefint! Du höll på ett tag, men ska den som ger sig *ler*. Det andra du gjort blev också fint, LO om Svante gillade jag, men erkänner att färgerna blev helt annorlunda.
Såg att du shoppat lite, lyckliga du!

Kram och hälsa bror!

2008-02-25 @ 08:49:02
URL: http://eivor.blogg.se
Postat av: Linda

låter jätte gott,,,,måste testa. Snygga kort, du är ju super duktig.

2008-02-25 @ 23:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test