Uppdatering

Jaha, så har det gått ytterligare ganska många dagar av semestern. En hel del har ju förstås hänt sen sist och jag ska visa er lite bilder. Var ju på IKEA förra veckan och shoppade där lite olika förvaringslådor och diverse "bra att ha- grejer" =) Vi var även över till Torne och där köpte jag ett par tröjor, tjärtabletter och lakrits. Det var en mycket trevlig dag men oj va trött jag var på kvällen när vi kom hem. Förvaringslådorna jag köpte har jag använt till mina scrapgrejer och nu har jag även en alldeles egen pysselhörna!! I lördags gjorde vi den klar och jag är SÅÅÅ lycklig och har hunnit sitta där ganska mycket sen dess. Jag har gjort 4 kort och 3 LO´s... =) Helt klar är den dock inte ännu, saknar en lådhurts och en låda som jag ska bygga för mina papper. Men så småningom kommer det oxå att bli klart. Jag är i alla fall helnöjd med det jag har redan nu. Lite stökigt är det på dessa bilder för jag höll på med ett kort när jag kom på att jag skulle fota för att kunna visa här. Så här ser det ut:




 


Följande är två av de fyra kort jag hunnit tillverka vid min nya hörna. De andra två kan jag ej visa ännu.
Detta kort gjorde jag till min svägerskas pojke, som har fyllt 2 år. Det blev lite för gryllit, men så är det ibland. =(



Ja, vem detta kort är till ser ni ju. =) Ide´n är lånad men jag vet inte från vem... måste bli bättre på att skriva upp sånt



Tre LO skapade vid min nya pysselhörna. Bilderna på dessa LO´s blev inte så bra för de är fotade i plastfickorna, men iddes inte göra om det. Ni får hålla till godo med dessa så ska jag försöka tänka på det till nästa gång.



Min kusin på hopptävling, stiligt ekipage eller hur!!? Hästen är en arab som heter Eunomia men kallas Elsa.



Våra kompisars underbara hund Ivo.



Det här kortet gjorde jag för ett tag sen till min bonusmamma. Liftat Anita på hÄnglarbloggen. Ni har sett idén från tidigare kort- jag tycker de är roliga att göra, men jag lovar att det inte bara ska bli såna här kort framöver. =)





Ett "gammalt" kort som jag glömt att visa- ni känner igen stilen..





I veckan ha det varit rätt bra väder här faktiskt, men i em kom det en regäl åskskur och blixt och dunder som följd av det. Jag har mest tagit det lugnt och njutit av att vara ledig. Umgåtts med nära och kära. I fredags hade vi lite myskväll med besök av  L och L. Riktigt trevlig kväll med grillning och en del vin.. Vi spelade kubb, killarna mot tjejerna, och förstås så vann ju vi tjejer!! Sen spelade vi kort men halv fyra på morgonen var vi så trötta så då avslutade vi utan att nån vunnit. Får återuppta det spelet en annan gång. Lördag var jag hyffsat trött och "sliten" efter intaget kvällen före så det blev en stillsam dag. =)

Är gräsänka sen i går, R jobbar på annan ort med asfaltering. Imorgon kommer han dock hem och börjar sin semester på måndag. Det blir roligt att även han blir ledig så vi kan hitta på saker tillsammans utan att tänka på klockan och vad det är för dag mm.

Imorgon ska jag till mammas stuga dit även mormor och morfar kommer. Vi ska uppvakta mormor eftersom hon fyller 88 år! Vi ska även äta surströmming.. ååh va jag längtar... mums! Nu får det räcka med uppdatering för denna gång, trevlig helg på er!!

Jeanette

Kommentarer
Postat av: Blommig

Vilken fin hörna du har fått! Det är skönt att ha en egen hörna som man kan stöka i hur mycket man vill och kunna lämna för att göra annat utan att behöva plocka undan alla grejer.

Jätte fina kort och LO's du har gjort. Min favorit blev Eva 60 kortet.



Skönt att ni får semester båda två till veckan. Det är som du säger skönt att slippa tänka på klockan och vilken dag det är.

Ha det bra

kram

2008-07-18 @ 10:31:20
URL: http://shipp.webblogg.se/
Postat av: Linda

Vilken mysig och trevlig höra du fått dig,, skönt att ha allt samlat. Lättare att ha ordning också. Sen är jag ju bara så hel imponerad av dina kort, fick man göra en beställning till ett bröllop?



Ha det bra & sköt om dig// Kram L

2008-07-18 @ 20:49:36
URL: http://familjenbacklin.blogg.se/
Postat av: Linda

ja visst är Nisse på spa fin, ganska typiskt hästar, eller alla pälsdjur för den delen, att göra så!



Jag mailar uppg, kring kort// Kram L

2008-07-19 @ 22:15:40
URL: http://familjenbacklin.blogg.se/
Postat av: Catta

Det är ju helt underbart med en egen liten hörna för scrapbookingen och att kunna lämna det precis som det är. Har man 5 min över kan man sätta sig en stund- underbart! Jag kan inte kommentera alla dina alster, det skulle du aldrig idas läsa, MEN du gör superfina grejer! Föll pladask för Ivo's LO och Evas kort!

Jag har lagt in en utmaning på pysslarnas forum, skulle vara kul om du nappar! Kram C

2008-07-27 @ 12:47:30
URL: http://cattasattac.blogspot.com
Postat av: Linda

åh wow, finnemang,,,, vad koster det, vars ska jag lämna pengar, eller har du så att jag kan föra över via nätet??

2008-07-28 @ 10:53:21
URL: http://familjenbacklin.blogg.se/
Postat av: Linda

tusen tack på förhand//

2008-07-28 @ 22:19:03
URL: http://familjenbacklin.blogg.se/
Postat av: Catta

Du har fått en utmärkelse!

2008-08-01 @ 23:18:15
URL: http://cattasattac.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test