Ny kamera!!!

ÄNTLIGEN har jag köpt en ny kamera. Hittade i torsdags precis den kamera jag ville ha i en butik i stan. Har hunnit testa den på hopptävlingen igår och även här hemma en del. Sambon säger att jag är som en papparazzi... hahaha. Det är så roligt att kunna laborera med olika inställningar och trots att jag inte är nåt proffs så syns det skillnad på kvalitén på bilderna. (kanske inte för er, men i mitt bildhanteringsprogram)

Vad gäller hopptävlingen för min kusin så gick det bra i första klassen- clearround, men i den andra klassen L:D rev dem tyvärr sista hindret så hon kom inte till omhoppning. Men hästen skötte sig perfekt i övrigt. För mitt kusinbarn gick det bättre- hon  vann båda klasserna hon ställde upp i. Grattis J!! Det var hon väl förunnat!!








Igår kväll var vi hos våra vänner i Böle och grillade och jag och A-S drack lite vin och beundrade växtligheten i hennes växthus... =)   Mycket trevlig kväll. Hann ju förstås fotografera lite även där, bl a  deras underbara hund Ivo. Väl hemma igen hade jag tänkt se lite tv men jag var så trött efter att varit ute hela dagen, så jag somnade i soffan- händer inte så ofta. 

Visst är han snygg! Han har så snälla och vackra ögon..




Även Svante har fastnat på bild. Här busar han under "sin" älskade syrén. Den har ungefär samma betydelse för Svante som korkeken hade för tjuren Ferdinand. Han busar, sover och gossar med/ under den.






Lite putsning skadar inte.






Idag har vi tagit det ganska lugnt och pysslat på här hemma. Mamma och T har hälsat på en stund och nu har R precis gjort uppen eld så vi ska grilla oss lite korv.. mums.
Imorgon ska vi på rallycross och hejja fram en annan av mina kusiner, hoppas verkligen det går bra för honom- han har haft nog med otur. *håller tummar och tår*
 
Önskar er en bra fortsättning på helgen.

Kommentarer
Postat av: Linda

hej där, sitter nu startklar inför vikarieträffen. Vilka fina närbilder av dina djur. Jag har precis skickat iväg en laddning med bilder för framkallning, och fann då att man kunde göra postertavlor, gjorde om en massa bilder från vårt böllop, svart/vit med "brevpapper" effekt. Det blev jätte bra, du ska få se sen när den kommer. Men alla dessa fotofirmor på nätet har massvis med erbjudanden för den som gillar kort har jag upptäckt, måste bara ta mig tid att gå igenom allt// Kram L

2008-06-09 @ 08:32:51
URL: http://familjenbacklin.blogg.se/
Postat av: Mona

Vilka jättefina kort du har tagit!

Otroligt charmiga.

Svante ser verkligen ut att njuta.

Ha det bra!Kramar

2008-06-11 @ 21:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test