En härlig dag

Det var riktigt trevligt att stiga upp idag. Solen skiner och även luften känns varmare än tidigare. Hann bara kliva ur duschen i morse så fick jag besök av O. Han var kaffesugen och hade lite tid att "slå ihjäl". Medan kaffet puttrade på spisen kom även en arbetskompis till mig förbi- hon var ute på en morgonpromenad. Passade på att fråga henne om en tomatplanta som är lite ledsen- hon trodde att den skulle klara sig *håller tummarna*  Efter lite kaffe och surr gick G vidare och jag och O satte oss ute på altan. Vi bor i princip på altanen under sommaren, det är så skönt att bara sitta där och lyssna på naturen. En stund senare dök även U upp och fick en kaffetår- han är barndomskompis till O och R. Jag älskar när det kommer och går folk på detta sätt- det känns så härligt!

Så, dagen började alltså bra och när posten kom så blev det bara bättre. Jag har varit med i en skisswap och idag kom all skisser. Det innebär att var och en ritar en skiss som passar till både LO och kort och skriver ett antal utmaningar på baksidan. Sen byter man skisser med varann. OJ så duktiga alla varit, nu kliar det i fingrarna att få testa dom. Posten kom även med ett paket från Skaparlusten. För drygt två veckor sen beställde jag ett stämpelkit, men när de kom hem så var det fel. De jag fick var mindre än de jag beställde- men de var så fina så jag behöll dem ändå. Det visade sig att Ilona på Skaparlusten hade fått fel stämplar när hon gjorde sin beställning, men hade inte sett det innan hon skickade ut dem. Så kan det gå. Men.... jag ville ju fortfarande ha de större stämplarna som var tänkt i från början, så då beställde jag dem- och då är ju Ilona SÅ himla gullig så hon bjöd på frakten! Det är service det!! *klappar händerna*

Har tagit lite kort på mina små plantor, förhoppningsvis får jag visa kort senare i sommar när de är stora och fulla med frukt oxå.  =)

Mitt lilla trädgårdsland... får väl hoppas det är grönare nästa gång jag visar det.. Nu är det bara gräslöken som är grön och fin.  =)  Här ska det (förhoppningsvis) växa morötter, sallad, spenat, rädisor och sockerärtor.




Jag har två amplar med jordgubbar och smultronplantor. Har aldrig testat det förr så det blir spännande (och gott?)

                                                          


Gurkplantor på rad

                  


Fyra tomatplantor står i hinkar och två hänger i amplar

              


                                              Två av mina blomkrukor som ska stå vid bron i sommar
                                              


Grannens getter.. visst är de söta. De är väldigt nyfikna och gillar när jag är ute och stökar- då kan det ju eventuellt hamna nåt gott i hagen hos dem oxå.




Nu i em har jag gjort klart klubbens utmaning för denna månad. Visar resultatet när röstningen är avgjord. Ska ge bort den som en sommarpresent till en arbetskompis. Hoppas hon gillar den. 

R ska jobba över ikväll så jag är solokvist ett tag till. Ska bara mysa och njuta av vädret, ev börjar jag med ett kort som jag klurat lite på. Men först blir det en kopp kaffe!

Hoppas ni har det bra i den sköna sommarvärmen!

Kram


Kommentarer
Postat av: Mona

Hej Jea!



Vilka härliga och sommriga bilder man möttes av!

Hoppas verkligen att du även i år lyckas med dina grönsaker. Håller tummarna för tomaterna =)

Om du skulle behöva en provsmakare av något som du odlar så är det bara att ringa!



Kramar!

2008-05-30 @ 12:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test