Helg

Hejhej! Nu är det ledig helg och jag njuter av det. Veckan har varit bra och äntligen har solen börjat visa sig... kanske, kanske är värmen oxå på väg?! Det har varit ett par fina dagar här nu men luften och vinden är fortfarande kalla. Nu har jag en lugnare vecka framför mig och det känns så skönt. Ska försöka få lite gjort här hemma, men ska även ta mig lite tid till att scrappa. Har ogjort klubbens utmaning till denna månad. Den här gången ska vi göra något altrat och det gillar ju jag- har lite ideér om vad jag ska göra så vi får väl se hur det blir.

Igår var vi på "kalas"- våran kompis O fyllde år så vi uppvaktade med lite drickbart som han tycker om. Mycket trevlig kväll med god smörgåstårta!! Idag var det tänkt att vi skulle jobba lite ute på tomten men vi har inte kommit igång ännu. R och L var nämligen och fiskade i torsdag och då fick min käre sambo en lax på 4.5 kg och det gav ju förstås mersmak... Så de är iväg nu oxå och fiskar. *ler* Men han kommer hem om en stund och då blir det arbete för honom med trädgårdslandet. Där ska det fyllas på med jord och koskit och jag orkar inte vända runt allt det själv så det är hans jobb- mitt jobb blir att så sen. Bra arbetsfördelning va?!
Växthuset är nästan färdigstädat så det närmar sig flytt för mina gurkplantor. Men jag hittar inte värmeelementet som jag brukar ha där ute... vet inte om jag kan skylla på åldern direkt för att minnet sviker eller om det mer beror på dålig ordning i förråden? Ska göra en noggrann efterspaning i em.

Har haft dåligt i ryggen i veckan och det blir särskilt märkbart på nätterna när man ska sova. När man slappnar av så kommer värken krypande och gör så jag ej kan somna. Har därför inte blivit mer än 3-4 timmars sömn hela veckan och det är alldeles för lite för mig. Som tur är har det varit lugnt på jobbet och inga lyft så det har funkat att jobba. Började med antiinflammatoriskt i onsdags och det börjar nu hjälpa så förhoppningsvis vänder det till det bättre. *håller tummarna*

Imorgon är det morsdag så då ska jag till mamma och "uppvakta" Vi ska då även sy klart de sista fyra dynorna till husvagnen- midsommar blir det premiärtur för i år.. längtar!! Och efter det jobbar jag bara 3 dagar och sen är det SEMESTER! Gissa hur skönt det ska bli, hoppas bara att det blir en bra sommar vädermässigt oxå.

Nu är det bäst att jag går och hänger tvätt och förbereder för trädgårdsarbetet.

Trevlig helg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test