Lite nytt

Dags för en liten uppdatering här nu. Det har varit full rulle nu ett tag så jag har inte hunnit sitta vid datorn särskilt mycket sista tiden. Det handlar mest om jobb för min del just för tillfället, de lediga dagarna är få och utspridda. Men runt jul ska jag vara ledig lite mer. Helgen som varit har jag jobbat, men oxå hunnit med att umgås med vänner på lördagkväll. Vi såg bl a Dansbandskampen med Peter Settman som programledare- han är ju bara för bra! Skulle nog kunna se vilket program som helst (tydligen, eftersom jag såg detta) om han var programledare! Han är spontant rolig, allt är inte inövat till minsta detalj.
Söndag morgon fick jag dock det tråkiga beskedet att min mormor åkt in akut på lasarettet under natten, för hjärtproblem. Så det har blivit några vändor upp på las för att besöka henne. Allt har gått bra så igår blev hon utskriven så jag och mamma skjutsade hem henne och passade på att träffa morfar oxå. Det var så roligt att se dem tillsammans. När man levt med nån så många år och nästan aldrig varit ifrån varann är det inte så lätt när det väl sker. Nu är det bara hålla tummarna att allt blir bra.

Jag tänkte visa er lite nytt som jag gjort. Klubben hade ju en cybercrop för ett tag sen och jag deltog med två kort, ingen vinst dock. Det var superkul att vara med och jag fick många tips och mycket inspiration av de andra. Alla är så duktiga och gör SÅ fina alster!

Den ena utmaningen var att skapa ett farsdagskort. Detta är ett dragspelskort (syns inte på bilden) Idén till det fick jag från Anita på  hÄnglarbloggen   Tyckte det var perfekt, för på insidan finns det alltså en ficka som man kan stoppa lotter, presenkort mm i.


Den andra utmaningen jag var med på, bestod i att skapa ett julkort med tre olika mönstrade papper och två stämpelmotiv.



Jag har inte hunnit pyssla så mycket sen sist men en sak har jag i alla fall gjort och det är ett litet Tag-slide-card, en kul grej faktiskt. Har ingen bild på det ännu men om ni undrar vad det är, gå in här och kolla! Ska fota mitt oxå och visa sen.

Känner mig väldigt sugen på en heldag med pyssel så jag måste försöka få till det. Ska höra med A-S när hon har möjlighet så kanske vi kan slå två flugor i en smäll...  surra och pyssla!! =)  Der förstnämda är vi iaf VÄLDIGT duktiga på.
Igår kom det andra av tre alfabet jag vunnit på eBay- det här heter Rollerskate och storleken är skinnimini. Det ser fint ut det kommer att passa perfekt för tillfällen när man vill ha mindre text, på tex kort. Det roliga och praktiska med detta alfabet är att alla bokstäver är på en och samma platta. Det underlättar när man ska använda det men även förvaringsmässigt- bra tycker jag. Nu väntar jag bara på dieselskuggorna, hoppas de kommer idag!!

Önskar er en skön dag!


Kommentarer
Postat av: Pimmi

Jättefina kort, kul ide när du har vikt in en flärp så där på farsdagskortet. Det lev en läcker stägning Kram Emma

2008-11-07 @ 12:21:07
URL: http://pimmigumman-scraphorna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test