Marknad x 2

I lördags hade vi hantverksmarknad i Bygdegården i byn. Det blev en välbesökt marknad och bra förtjänst för bygdegården! Det är roligt när många ställer upp och kommer när vi anordnar aktiviteter. Vi i styrelsen gör ju detta på frivillig basis och våran "betalning" är lyckade arrangemang. Det får en att vilja göra mer och mer och mer...=)

På kvällen var vi till våra underbara vänner och åt och drack gott. Jag och A-S drack vin men fick oss även ett par tequilas... mums.. love it! Efter en fullspäckad dag och trevlig kväll var man ganska mör i kroppen. Jag somnade på två sekunder sen jag la mig i sängen. Söndag morgon när jag vaknade var jag stel som en pinne i höger axel och hade väldigt ont... fattade inte varför, tänkte att jag legat konstigt under natten. När jag sen stod i duschen och ojade mig för att det tog så ont slog det mig varför... kvällen före hade jag testat deras nya tv- spel. Nintendo WII, man "spelar" med kroppen. Jag testade baseball och boxning och det var naturligtvis därför jag hade ont- hade ju använt muskler som inte används så mycket...=)  (Pinsamt hur otränad man är) Bra att det inte var värre iaf.

Efter frukost hämtade vi upp A-S och J och for på gammeldags marknad i Öjebyn. Det är en vintermarknad som hålls utomhus. Där gick vi runt och kikade, shoppade lite och fikade till förmån för världens barn. Mycket trevligt, synd bara att det blåste så kallt. Sen åkte vi hem och myste i soffan, slummrade till en stund och det var så skönt. R lagade sen mat och diskade- jag behövde inget göra. =) Roligt att bli "uppassad" ibland.

Nu är det en ny arbetsvecka och även denna är fullspäckad. Känner mig lite stressad inför de tre kommande veckorna. Det är så mycket som ska hinnas med förutom de fasta grejerna. Så här ser de ut:

Vecka 48                                           Vecka 49                       Vecka 50
Måndag
- jobbar                               Jobbar                             ledig  
Tisdag-   jobbar                                ledig                                Jobbar
Onsdag- möte                                  jobbar                              Möte          
Torsdag- ledig                                 jobbar                              utbildning
Fredag-   jobbar                               jobbar+ begravning        utbildning
Lördag-   jobbar                              Firmafest                          jobbar
Söndag-  jobbar                              Firmafest                          jobbar

Vet att det är många som säkert har mer fullt upp än mig men jag tycker detta känns jobbigt. Nåja, det mesta löser sig eftersom, för mig är det oftast jobbigast att i förväg veta att jag har lite ledig tid. Ska försöka göra upp en planering för allt "löst" som ska göras så blir jag kanske mindre stressad. När jag får ner allt på papper känns det lugnare.

Hoppas ni alla haft en trevlig helg!

/Jeanette

Kommentarer
Postat av: Eivor / Ejja

Så fint du gjort här, förstår att det var lite trickigt...

Hoppas allt är bra, hälsa bror!



Kram

2008-11-27 @ 12:58:03
URL: http://eivor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test