Snart...

är det helg och det ska bli skönt med ledighet. I helgen ska jag bara göra roliga saker hade jag tänkt. Har därför tvättat och städat idag för att allt sånt ska vara gjort. På lördag ska jag till Boden och se när min kusin tävlar i hästhoppning. Sen blir det nog en kväll i goda vänners sällskap (och mest troligt lite vin oxå) I övrigt blir det nog att försöka vara ute och städa ihop det sista innan snön kommer. Hoppas på bra väder men det "hotas" om snö. För min del behöver det inte alls komma så mycket av den varan.

Efter städningen i scraphörnan fick jag en liten pysselkick så jag har gjort ett bidrag till klubbens oktoberutmaning. Det är lustigt hur olika det är när man sitter och skapar. Ibland går det lite trögt och jag vänder och vrider på både foton och papper och ibland så bara flyter allt på. Så var det nu- allt bara löste sig eftersom och då är det så himla kul. En fördel oxå när man har rensat upp lite så man ser vad man har för grejer och även blir påmind om saker man har som man inte sett på ett tag...  =)

Ikväll är det jobb som gäller, men det är ett kort skift så det går ganska fort. Börjar kl 16 och slutar kl 22! När jag kommer hem ska jag jäsa i soffan och börja njuta av min långledighet... ledig till på tisdag! *jublar* Det är mycket som händer på mitt jobb just nu , vi måste omorganisera en del, skapa plats för fler brukare mm mm mm. Så det är ganska fullt i huvudet av detta och innan vi har löst problemen är det rätt tunga tankar man har när man vet att man ska jobba. Jag älskar mitt jobb med människor i behov av särskilt stöd, det ger oerhört mycket men det kräver väldigt mycket oxå. Det är inte nåt man kan stänga av när man går hem. Men förhoppningsvis ska det snart lösa sig.

Fick just en lunchdate med min bästa kusin imorgon... trevligt! Luncha på stan och gå en sväng i butikerna. Synd bara att lönen inte kommer förrän på måndag... fast det kanske bara är bra- då kan man inte handla så mycket. Jag har ju shoppat nog de senaste dagarna... Väntar ju på tre stycken alfabet som jag "vunnit" på eBay. Längtar verkligen till jag får hem dem och kan börja använda dem. Det börjar ju vara dax att göra julkort och nya grejer brukar dra en till hörnan och ge lite nya ideér.

Nu är det bäst att jag fortsätter med lite plock här hemma innan jobbet kallar.

Trevlig helg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test