Storforsen

Vaknade idag kl 7.45 och kände mig helt utvilad trots att jag ej somnade förrän vi 02.00 inatt!! Så underbart det är att känna så på morgonen. Det händer inte så ofta för mig för jag är morgontrött, men jag njuter av varje tillfälle. Sen dess har jag hunnit byta sängkläder, hänga tvätt och startat ytterligare en maskin, diskat, plockat ihop och kokat kaffe. Känner mig full av energi just nu... =)

Kanske är det en sen effekt från förra helgen- vi åkte då till Storforsen och bodde på hotell en natt. Tillsammans med J och A-S hade vi en underbart skön helg. Vi började med att vandra upp längs forsen och njuta av utsikten. Sen badade jag badkar med go´doftande och välgörande badsalt. Med rejält varmt vatten och sippandes på ett glas vin kan det inte bli bättre! Gjorde även en lermask på ansiktet- jätteskönt. Sen gjorde vi oss fina för middagen. Maten var fantastiskt god- alla tre rätter! Nu kommer det "ironiska"... efter maten gick vi ner och bastade och badade i poolen. Vi var alltså finklädda i typ två timmar! Vi var helt ensamma i relaxen så det var helt perfekt. Jag och A-S smörjde in oss med honung och grovsalt i bastun.. det fungerar som peeling och så blir huden len som sammet efteråt. Roligt var det oxå, med honung som kletar.. (kanske vinet påverkade rolighetsgraden lite oxå) *asg*

På morgonen åt vi underbart god hotellfrukost och sen var det hemfärd. Men innan vi åkte kunde jag inte låta bli att köpa ett halsband. De sålde nämligen SNÖ OF SWEDEN och jag såg flera saker jag ville ha men nöjde mig med ett halsband.

Framsidan av hotellet


Baksidan av hotellet- taget uppifrån forsen.


Delar av forsen, taget från hotellet.









Det är så vackert och fridfullt på detta ställe, jag bara älskar att vara här. Min mamma är född och uppvuxen i närheten och min mormor och morfar bor fortfarande kvar. Jag har tillbringat många sommrar här så det är roligt att återkomma då och då och se hur det förändras.

Nu ska jag fortsätta göra lite nytta!

Kram

Kommentarer
Postat av: Blommig

Jo det är verkligen superfint i storforsen! Vad härligt det låter med middag och relax

kram

2008-10-02 @ 17:22:35
URL: http://shipp.webblogg.se/
Postat av: linda

härliga bilder, man hör ljudet från forsen när man ser fotona. Trevlig helg

2008-10-04 @ 09:42:21
URL: http://familjenbacklin.blogg.se/
Postat av: lillis70

Herregud vad vackert! Dit vill jag också åka någon gång!!! Förstår att ni trivdes gott.

2008-11-10 @ 09:07:54
URL: http://lillis70.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test