I´m back!! =)

Yes, äntligen har "skaparkrampen" släppt! Förra helgen gjorde jag en LO och ett kort och det var SÅ roligt att sitta och fingra på alla grejer. Det var avkopplande och jag njöt av att sitta vid min hörna och "försvinna" ett par timmar. 

En LO på min sambo och hans systerson. Jag ÄLSKAR att fota porträtt i svartvitt. Visst är de fina!!



Jag upptäckte nu när jag skulle ladda upp bilderna att jag glömt fota kortet jag gjorde i helgen, men det var till R så det finns ju kvar i huset. Ska fota det och visa det sen. Men jag kan visa ett kort som jag gjort idag- det är ett enkelt kort, men jag gillar att göra det oxå emellanåt. Bandet och rosetten gjorde jag efter inspiration av Petra/ Paradise.


Igår fick jag en beställning på ett kort som skulle vara klart på lördag, så jag satte mig genast och knåpade på det. Satt hela kvällen igår och en stund i morse med det. Har nu överlämnat det men väntar med att visa det tills jag vet att mottagaren fått det.

Igår var jag ute på tomten och höststädade, dvs tömde ut en massa gamla vissnade blommor, tomat och gurkplantor. Puh, det är tungt att hålla på med stora krukor/ hinkar fulla med jord. Men jag var så nöjd med mig själv för jag hade bestämt mig för att bara ta det lugnt och inte speeda på som jag brukar. Normalt sett så stressar jag på och ska helst ha allt klart redan när jag börjar...  Har även svårt att vänta på hjälp så då sliter jag istället och gör det själv... Det är förstås inte så lyckat, särskilt när man redan har problem med axlar och rygg. SÅ, i alla fall, igår var jag jätteduktig och njöt av att vara ute och använde en kärra med hjul för att transportera sakerna på. Och då gick det ju hur bra som helst och inte fick jag ont heller... tänk va klok man blir när man blir äldre! *asg*

Till helgen får vi husvagnsfrämmande, pappa och E kommer hit. Synd bara att jag jobbar... nåja, på lördag ska vi äta surströmming. *längtar* Hoppas på hyffsat "varmt" väder så kanske vi kan sitta ute på altan. Måste ju så småningom (läs: när jag kommit ihåg att fota) visa er lite nya bilder på altanbygget oxå- det mesta på utsidan är klart nu, fattas bara ribborna till panelen. Men på insidan är allt ofärdigt. Kanske kan vi hinna göra lite där innan kallaste vintern är här, annars får det vänta till våren. Det går ju hur bra som helst att sitta där även nu men det är ju ingen värme där så det kan bli lite kallt med tanke på frånvaron av värme från moder jord... Återstår att se var vi får inta maten, slutar säkert med att vi sitter inne. =)

Nu är det dax för John Blund, kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test