Vad hände...?

Ja, inte var det ju meningen att det skulle dröja så här lång tid innan jag uppdaterade bloggen. Har bara inte hunnit. Inte för att jag haft häcken full hela tiden men varje gång jag tänkt att jag borde göra det har det varit annat som fått gå före. Men, nu blir det iaf.

Vet inte riktigt var jag ska börja... tror jag hoppar direkt till nuet. Har varit ledig i helgen och vilket väder det har varit. Kanon!! Igår var vi på en vårmässa i Luleå men jag tyckte inte det var så mycket att se på faktiskt så det blev en billig resa. Idag har jag haft ljusparty här hemma och det gick finfint. Tack snälla alla ni som kom! Det var jättetrevligt och hon som håller i det fick sälja en hel del och det är ju kul.

Idag har även husvagnen kommit hem och det känns fantastiskt skoj, nu är det bara städa ur den och sen börja packa in kläder m.m så den är klar för avfärd när tid finns! Jösses va jag längtar! Hoppas det blir många resor med den i sommar.
Annars då.... det närmar sig att börja med trädgårdslandet och växthuset. Jag har planterat gurkfrön och nu har alla grott. Det blir fyra plantor i år om alla klarar sig. Sen ska jag köpa några tomatplantor oxå, fjolåret gav mersmak på den fronten. =) 

Till veckan väntar jobb men egentligen är det inte förrän på fredag som det blir "på riktigt". Imorgon ska jag få en påbyggnadskurs i vårat schemaprogram i datorn, tisdag ska jag, en arbetskamrat och våran chef göra sommarschema till vikarierna. Puh, det innebär att sitta i två dagar och det är ingen höjdare när man inte är van det. Får alltid så ont i rygg och axlar. Gäller att komma ihåg att sitta i bra ställning och att röra sig emellanåt. Längtar verkligen tills schemat är klart och våra semestrar oxå. När det är spikat och klart känns det alltid så skönt för då kan man slappna av och se fram emot sommaren.

Jag har inte pysslat så mycket sen sist och det jag har gjort kan jag inte visa ännu. Så ni måste tyvärr vänta ett tag på nya bilder. Ska försöka sätta mig och göra klart några påbörjade projekt och några kort till kommande födelsedagsbarn. Sen ska jag nog ta en planerad paus i pysslet. Jag ska testa att göra på detta sätt för att kunna ängna mig helhjärtat åt trädgårdsgrejer nu i maj. Annars känner jag ångest när jag sitter och pysslar för att jag borde vara ute och jobba, eller så sliter jag som ett djur ute för att hinna in och färdigställa pyssel. Så då tänkte jag testa en ny taktik, att medvetet göra ett uppehåll när det är som mest att göra ute. Får väl se hur det funkar... =)

Ok, tror det var alles för denna gång. Vi ses!

Kommentarer
Postat av: Linda

hej där, läser i din blogg att allt verkar vara bra. när du skriver så där om husvagn blir jag lite avis, jag vill också campa och ha en egen husvagn,, men,, men det kanske kommer en tid för mig med=)Det går inte så bra med min beställn8ing från magnolia, har du tips på hur man kan skynda på leveransen??

2009-04-28 @ 13:58:39
URL: http://familjenbacklin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test