Skidor på flera sätt

Dagen började jag med att se skidskytte på tv. Det gick ju tyvärr inte så bra för vare sig damerna eller herrarna. Har även sett lite slalom men inte heller det var ju nån höjdare. Så då spände jag på mig mina egna nyinköpta skidor och tog en sväng runt gården- nej, jag är inte sjuk... Förstår att det kommer som en chock för er som känner mig, som vet att jag alltid HATAT längdskidor. Men den senaste tiden har jag funderat lite över att köpa ett par skidor, tänkt att det skulle vara trevligt (?) att kunna åka en sväng på isen eller i skogen... vet inte om det är ålderstecken eller nåt, men så illa är det... hahaha.  Det är träskidor från militären som jag köpt mig, så kallade "vita blixten". Men det namnet lär de inte göra rätt för, med mig på... *asg* Missförstå mig nu inte, ni kommer alltså inte se mig i nåt elljusspår eller så. Det är endast skogsåkning eller älven som gäller!  Det gick bra med min skidpremiär men jag hade helt fel kängor på mig så det blev lite snöfyllda skor men det är smällar man får ta- ska ta andra skor nästa gång. Kul var det oxå faktiskt! Hoppas bara att det ska bli lite varmare väder, det har varit så kallt här senaste dagarna. Varje morgon har det legat mellan -24 till -27 grader... brrr.

Idag är det alla hjärtans dag och Svante (katten) fyller 15 år. Jag fick en tulpanbukett av min sambo igår, men jag har faktiskt inte gett honom nåt annat än en puss och kram. =) Måste oxå berätta sanningen bakom tulpanbuketten... R ringde hem igår och frågade om han skulle handla lite inför helgen. Då passade jag på att säga att det är alla hjärtans dag imorgon och jag tycker om tulpaner. Så när han kom hem hade han en bukett med sig.(alltså inte så oväntat)  =) Vi har varit tillsammans i 15 år så jag fokuserar inte så mycket på en bestämd dag under året utan försöker visa uppskattning fördelat över året. Det är ju kul med överraskningar lite nu och då tycker jag, nästan mer när det kommer på en annan dag än denna.

Men vi fick igår tillsammans en fin alla hjärtans dag- present i brevlådan. Det var en superfin hjärtformad burk fylld med god choklad! Den kom från min pappa och hans sambo. Tror dock inte att pappa var så inblandad i ideén att skicka den- det var nog E som skötte om det. =) Tack så mycket!!


Det har faktiskt blivit lite pysslande i veckan. Jag har gjort klart en av "tavlorna" som min arbetskompis beställt. Det var hur kul som helst att jobba med det. Har även gjort ett kort som jag fick beställning på. Det var ett kort till ett par nyblivna föräldrar och det var första gången jag gjorde ett sånt- oxå kul. Ska visa dem en annan gång eftersom de inte nått mottagarna ännu.

Ikväll blir det party hos L som bor här i byn. Perfekt att det är nära så slipper vi ha nån bil med oss, bara använda apostlahästarna. (benen) Förhoppningsvis blir det att spela lite spel oxå, det gillar jag.

Önskar er en trevlig fortsättning på helgen och en härlig alla hjärtans dag!!

Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Ali

Börjar vara nyfiken på de omtalade tavlorna... får vi se en bild snart...? ;-)

2009-02-16 @ 11:31:08
URL: http://alila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test