3 veckor, 12 arbetsskift...

... kvar till semester- och det känns fantastiskt bra! Denna helg har gått otroligt fort och tyvärr har det varit rätt dåligt väder men vi har haft det supermysigt ändå. I fredags hade vi främmande av vännerna O och U med barnen E och A. Alltid lika trevligt med lite surr över en kaffekopp. Lite senare samma kväll hälsade vi på hos några grannar och även där blev det en hel del surr. (förstår inte.... det är återkommande i mitt liv- en massa surr...) *asg* 

I lördags kom A-S och J hit och då passade vi på att pyssla lite medan pojkarna körde fyrhjuling. Och vet ni vad... jag scrappade inte, jag pärlade! Även detta pyssel är ju otroligt roligt! Jag har ju köpt lite olika länkar, pärlor och annat men det har aldrig blivit av att jag gjort nåt med det, men nu passade jag på när A-S var här som kan det här med pärleri. Gjorde två halsband som jag blev jättenöjd med- ska fota dem så ni får se. Det var kul att göra nåt annat än "det vanliga" men det är rätt pillrigt och kräver en del tålamod (inte min starkaste sida, men jag klarade mig bra) Har fortfarande lite grejer kvar att göra fler saker av så det var definitivt inte sista gången!

Sen lagade vi mat som blev kanongod och resten av kvällen mös vi med pyssel, tv och gott vin! Eftersom det (som vanligt) inte var nåt att se på tv såg pojkarna en film- Repmånad, med bl a Lasse Åberg. Denna film har de sett tusen gånger förr men tycker fortfarande att den är så bra- de kan i princip alla repliker redan innan de sägs. Det roligaste för mig och A-S är dock att se och höra pojkarna, inte filmen... hehehe...

Efter att J och A-S åkt hem idag gjorde jag ett kort till svärmor som snart fyller år och det gick förvånandsvärt fort att få klart. Sen följde jag med min kusin, faster och farbror till en gård där min kusins unghäst är på "uppfostringskurs" Idag fick vi se när flickan i familjen red på henne och det gick bara bra. På denna gård finns det en mängder av djur- te x hästar, hundar, katter, kaniner och en minigris! Bl a har de nu två föl som bara är nån vecka gamla, herregud så söta. För att inte tala om de ca 7 kattungarna..... vill ha...

Nu till nåt annat- tänkte visa er en burk jag gjort för ett tag sen men faktiskt glömt av. Gjorde en liknande burk i vintras men den glömde jag att fota. Men då fick jag en beställning på en likadan till och den fastnade på bild. =)






Har även gjort ett kort på beställning för ett tag sen och nu jag tror att det är ganska säkert att visa det. Det är mitt första studentkort som jag gjort men har inte hållit mig helt till "studentfärgerna" gult och blått...







Jo förresten, nu kan jag ju visa morsdagskorten jag gjorde typ i februari...

Det här kortet fick min mamma- det är ett bokmärkeskort. Man ska alltså klippa lös en del och använda som bokmärke.



Här ser man kortets baksida- till vänster ser ni bokmärket.



Detta kort fick svärmor



Detta kort fick min"bonusmamma" Gjorde även en liten ask som jag fyllde med sex olika dofter av Partylite-ljus.








Så, nu är det hög tid att gå och lägga sig. R jobbar inatt så jag och katten har hela sängen för oss själva!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Mona

Hej Jea!



Vilka fina grejor du har gjort.

Jag gillar lådan för ljusen!



Ha det bra, ses i helgen!

Kramar



2009-06-11 @ 20:43:37
Postat av: Mona

GLAD MIDSOMMAR!

2009-06-19 @ 11:41:35
Postat av: Maria i Råneå

Åhh, vad fint du gör!!!

Jag blir så inspirerad av dina fina askar,kort och andra små presenter.

Jag hinner inte scrappa något (prioriterar fel?), kanske är det så att lusten minskar lite under sommaren. Nu längtra jag efter en regnig dag så att man med gott samvete kan sitta inne.



Hoppas att du får en toppensommar!



Kramar från Maria i Råneå

2009-06-26 @ 08:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test