Lite ditt och datt...

Nu har jag äntligen fått tummen ur... och kommit mig för att uppdatera här litegrann. Jag har en alldeles underbar vecka framför mig. Jobbar ikväll men sen är jag ledig till fredag då jag oxå jobbar kväll. Därimellan ska jag bland annat sätta om mina stackars blommor och så ska jag baka lite. Bakningen ska jag göra till en Pysselmässa som klubben anordnar till helgen. Pga detta har jag tagit semester till helgen, för att kunna shoppa loss bland alla fantastiska scrapgrejer som kommer att finnas på plats. Underbart!! Det är andra året som denna mässa anordnas och ifjol blev det succé så det bådar verkligen gott även för i år. Alla är välkomna, så om ni har möjlighet titta förbi.

Här kommer lite information. Ni kan även kolla här.

Ny info om mässan

Nu är det dags att göra om förra årets succé. Norra norrlands enda Pysselmässa. Mässan kommer att äga rum i Luleå den 4-5 april 2009.

Lokalen heter Blackis (Svartöstans Folketshus) och ligger i Svartöstan, Luleå (ca 4 km från Luleå centrum):



Gatan heter Skepparegatan om du vill söka vägbeskrivning på eniro.se


Busslinjer som går hit är nr 7. Du hittar tidtabell på www.llt.lulea.se

Det går även fint att ta bilen hit. Det finns gott om parkeringsmöjligheter bakom lokalen.


Det kommer att vara en mässa som riktar sig inte bara till scrappare utan även andra som gör annat pyssel, t.ex. pärlar eller handarbetar.

Under mässan kommer det även att vara en scrapträff/pärlträff med massor med roliga utmaningar, workshops och demos.


Kostnad:

Träffen kostar: 120:- för medlemmar i klubben Pysslarna,  220 kr för icke medlemmar

I avgiften ingår, inträde till mässan, deltagande i träffen med olika utmaningar, workshopar och  fika så långt lagret räcker.


Det kostar 40 kr för att bara komma och shoppa under helgen. Fri entré för män! Ingen föranmälan behövs.


Tid:

Mässan är öppen lördag: kl 10.00 - 18.00

Träffen är öppen lördag: 09.00-00.00

Mässan öppen söndag: 10-15

Träffen öppen söndag  10-16


Jag har faktiskt skapat lite den sista tiden, allt annat än LO´s dock... Det har blivit både kort, askar och barnskor... nyfikna?.. Här kommer lite bilder:


Ett ganska enkelt kort med lite annorlunda stängning





Detta kort gjorde jag till min svägerska och hennes familj eftersom de har fått tillökning. Här hittar ni en tutorial hur man gör kortet och en massa annat. Ideén kommer som så många andra från Anita Hagen. Om man blåser på den lilla runda cirkeln i hålet snurrar den. =)





Har hittat en ny blogg av en tjej som gör en massa bra mallar som man kan ladda hem. Rekomenderar verkligen den: The 80´s me- Miss CutiePie.  Hon tipsade i sin tur om en annan sida där man kunde hitta mallar på små barnskor- en för pojksko och en för flicksko. Har bara testat att göra pojkskon men det var riktigt kul. Den blev inte så himla vacker men det blir väl bättre efter några försök. Man kan ha den som dekoration på paket, fylla den med lite gott eller nåt annat. Jag satte den som dekoration på paketet till min svåger och svägerska eftersom de har fått en liten kille. Igår skrev jag ut en massa olika mallar både från den bloggen och från Scrapbooking enligt Mirabyll. Sen satt jag i soffan och klippte och klippte och klippte... Superbra att ha sen när man sitter och pysslar.




Berättade för ett tag sen att jag hade gjort två hjärtaskar- här kommer bild på den ena. Den fyllde jag med god choklad och gav till min vän A-s. Den andra har jag ännu ingen bild på, men det kommer så småningom. Mamma fick den men jag hade inte fotat den. Även denna idé kommer från Anita Hagen- hon är helt fantastiskt duktig och där får man hur mycket inspiration som helst.






Har gjort ett par kort till men de kan jag ej visa än, men kanske nästa gång...  Har bland annat idag gjort ett kort i expressfart- det är till klubbens marsutmaning. Man fick välja en av två skisser att inspireras av och sen följa den. Det gick jättebra och jag är hyffsat nöjd med resultatet. Ska skicka in bidraget nu och sen är det bara vänta på att få rösta bland de andra bidragen. Det är så himla kul med dessa utmaningar, det får en att dras mot pysselbordet vilket faktiskt behövs ibland när man inte känner sig så sugen. =) Däremot trodde jag inte att jag skulle hinna denna gång men det gick!

Nu ska jag surfa runt litegrann innan det är dax att åka till jobbet. Trevlig fortsättning på veckan!

Kram


Kommentarer
Postat av: Anneli

Vilka jättefina grejer du har gjort. Hjärtasken var ju supersöt, för att inte tala om kortet till lillkillen...

Vi ses på mässan i helgen. Det ska bli sååå himla kul att sitta och pyssla i två hela dagar.



Kram

2009-04-02 @ 22:00:06
URL: http://alila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test