Utgifter!

Ja, här har pengarna flödat idag... Förra helgen gick våran kombinerade kyl/frys sönder och nån vecka innan dess började spisen tjorva. Fläkten är usel och suger i princip inget så idag har vi köpt nytt av alla dessa saker! Som pricken över i är en av bilarna på reparation och det flyter visst inte heller helt smärtfritt... så en månad före jul känns det ju inte SÅ himla kul.
 
Men när allt är klart kommer det bli väldigt fint och bra. Har fått spisen installerad ikväll och den nya fläkten är på plats- installation av den imorgon. Kyl/frys kommer nästa vecka. Vi var tvungna flytta ett skåp lite för att rymma spisen så köket är just nu upp och ner, grejer överallt.

Har betalat räkningarna ikväll så totalt har vi pungat ut med drygt 32,000 kronor idag! Helt sjukt va mycket pengar!

Har idag städat och tagit fram julgrejorna, mysigt blev det! Spelade julskiva, eldade ljus och njöt. =) Förra veckan lärde jag mig att sticka tjocksockar- det är ju hur kul som helst! Har fått ihop ett par och håller på med nummer två nu, imorgon ska jag köpa mer garn. Återkommer med bildbevis senare.. =)

Detta kort har jag gjort på beställning till en karl som fyllt 50 år. Det är ett lite annorlunda kort för att vara jag, men det var kul. Har använt mig av en teknik som ni hittar här när jag gjorde färgläggningen och stämplingen av pappret. Båtmotivet har jag skrivit ut från datorn från samma sida. Vissa av växterna har jag satt lite sticklesglitter på så de träder fram lite mer. Mottagaren blev visst nöjd med kortet och det är ju alltid kul att få sån respons.



Jobbarhelg nu så jag har mitt på det torra i helgen. Hoppas att det kommer lite snö så det blir roligare att vara ute och så blir det lite ljusare oxå. Nu ska jag gå och sussa så jag orkar upp tidigt, har mycket att göra imorgon.


Trevlig helg!



Kommentarer
Postat av: Eivor / Ejja

Stackars Er och alla utgifter! Blir sugen på att göra ett liknande kort, återkommer...

2009-11-28 @ 22:27:09
URL: http://eivor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test