Skrämmande..

I egenskap av schemaansvariga var jag och en arbetskamrat på "kurs" igår.. Det handlade om det "schemasystem" som vi använder och hur det kan effektivisera arbetet= spara pengar! Det var riktigt skrämmande att höra hur nedlåtande vissa chefer (från två andra kommuner i Sverige) pratade om de anställda "på golvet" och om facket. Kan säga att jag inte skulle jobba en enda månad i DET arbetsklimatet! Lovorden att personalen själv ska lägga sina scheman utifrån sina liv var som bortblåsta, INGA oplanerade ledigheter beviljades, delade turer och många skift oavsett % var standard. Vi var helt chockade- till och med min chef var alldeles chockad! (tack och lov) Mardröm att ha det så!!

Idag är jag ledig men imorgon börjar helgjobb! Bestämt mig för att bara vara idag, ska inte göra annat än det jag känner för.. och det innebär att jag strax ska se skidskytte!! =) Kanske virkar jag lite under tiden..

Nu när jag tittar ut ser jag att det börjat snöa.. men det är väl denna snö som "äter upp" den gamla- så jag ska inte misströsta. (om än det ligger nära till hands att göra det)

Tacos till middag ikväll och sen styrelsemöte på Bygdegården. Sen är denna torsdag i princip över och vi närmar oss sakta men säkert april...

Ha det gött!!

/Jeanette

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test