Nu är det dax!

Nu är det dax för en ordentlig uppdatering, men jag vet inte riktigt var jag ska börja... =) Tror bara jag tar upp det som finns närmast i minnet..  Vad har jag gjort sen sist? Vi har haft festival i stan- Piteå dansar och Ler, vi var dit enbart på dagen och shoppade lite samt åt langos = mums! Mycket turister och hemvändare på stan, svårt att hitta parkeringar och allmänt irriterande att ta sig fram.. alltid lika skönt när man får styra kosan hemåt igen.

Annars har vi gjort lite små dagsutflykter, träffat familj och vänner men även byggt en hel del på altan. Min kusins pappa har varit här och hjälpt R att  bygga- de har varit så duktiga!! Även L har varit här och byggt. Snart är det "bara" insidan kvar.







Så här ser det ut nu- nästa steg är att sätta upp fönsterfoder och ribborna på panelen, men vi väntar på nya fönsterbleck från plåtslagaren. Hoppas de kommer i veckan.



Insidan just nu, det är inte så mörkt som det ser ut. Längtar till det är klart även här, men det lär nog dröja ett tag...



Förra veckan åkte vi tillsammans med J och A-S på en minisemester med husvagnarna till Kronogård. Vi hade 4 underbara dagar med sol, värme och gott sällskap. Vi badade, fiskade, åt och drack gott. Hunden Ivo stortrivdes oxå. Jag fick 3 regnbågar och R fick 1... jag vann den inbördes tävlingen även i år!! (hehehe)


Vi parkerade så vi fick en liten gård framför husvagnarna. På kvällarna höll vi till i vårat förtält.












Det är verkligen min oas här i livet att åka till Kronogård och bara vara... inga måsten, bara njuta!!

I lördags började stora NOLIA här i stan. Har hunnit dit 2 gånger. Kul att strosa runt och kika på grejer. Jag har köpt 10 par sockar för 100 kr, ett par gympaskor för 100 kr och 4 påsar mjukkaka för 100 kr. Ni ser mönstret va...? =)

Måste ju även visa hur det gått med några av mina planteringar i sommar.

Körsbärstomater i ampel



Tomater på stam



Jordgubbar


Gurkorna har inte funkat bra i sommar, vet ej riktigt vad som är felet men tror att det delvis varit för kallt.

Jag har faktiskt även hunnit pyssla lite, mest kort till de som fyllt/ fyller år. Några kan jag visa redan nu.





Ja, det var lite av det som har hänt senaste tiden. Tror jag nöjer mig med det. Nu är det bara drygt en vecka kvar av semestern, ska försöka ta tillvara på de dagarna för sen börjar allvaret igen.

Kram

Kommentarer
Postat av: Linda

vilken fin altan ni får, och vilka härliga sommarbilder,, nästan som att se baywatch i repris. Tack för din hälsning,, har ej hämtat kortet än, men snart,,snart!

Ha det bra så hörs vi. Kram linda

2008-08-07 @ 12:56:51
URL: http://familjenbacklin.blogg.se/
Postat av: Linda

det var ju en komplimang;)

2008-08-07 @ 14:50:23
URL: http://familjenbacklin.blogg.se/
Postat av: MONA

Hallå i Stridholm!



Det ser ju jättebra ut med altanen, det blir nog ett "rum" som ni kommer att ha mycket nytta av.

Du börjar bli en riktig fotograf, jättefina bilder.

Tack för senast det var jätteroligt att få besök av er!

Tusen kramar!!!!

2008-08-12 @ 22:40:55
Postat av: Catta

Är du en sån tjej som fiskar tills du har vunnit, eller är du bara ovanligt skicklig =) Min svärmor fiskar tills hon har vunnit! skrattar

Vilken underbar altan ni har gjort, den blev verkligen lagom till huset. Min svägerska undrade om du möjligtvis gått skola på backa och om du gick med någon Lis-Mari/Lisse?

Hur som helst har du fått en till utmärkelse av mig! Kram på dig

2008-08-13 @ 15:56:42
URL: http://cattasattac.blogspot.com
Postat av: Linda

tack snälla underbara jeanette för kortet du gjort, nu behöver vi ingen bröllopspresent till brudparet, kortet är nog!

Jag är med andra ord super nöjd// Kram linda

2008-08-18 @ 11:56:06
URL: http://familjenbacklin.blogg.se/
Postat av: Pimmi

Hallå.

Du gör så mycke fina saker, fick tipset om din blogg av min vän Catta, det blev nämligen tal om dina vackra "fönster" kort. Så nu har jag varit så fräck och liftat dessa och även länkat till din blogg i mitt inlägg utan att fråga hoppas det är ok. /Emma

2008-08-25 @ 12:36:46
URL: http://pimmigumman-scarphorna.blogspot.com
Postat av: Eivor / Ejja

Allt bra hos Er? Tänker på Er, hälsa bror.

Kommer till Stridholm på lördag-söndag, kanske hinner vi ses.



Kram

2008-08-28 @ 22:47:09
URL: http://eivor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test