Dan före dan före dopparedan..

Ja nu är det nära till julafton! Längtar faktiskt rejält nu, efter en lång och mysig dag tillsammans med familjen. Det mesta är nu förberett och klart. Har handlat julmaten idag och trodde på allvar att jag skulle bli tokig! Alla som känner mig vet att jag inte har så långt tålamod och särskilt inte när det gäller handling. Det var hur mycket folk som helst på affären men det är väl inte det värsta. Nä, det jag blir galen på är att alla beter sig som att de vore ensamma på affären och tar ingen som helst hänsyn till resten som oxå försöker ta sig fram... grrrrr... Helt allvarligt, det var nära att jag ställde mig och började skrika både ett och annat eller gav nån en snyting..! Men, som en tjej jag känner som jobbar på Ica sa: Det var tur att du inte gjorde det- då kanske du fått fira Jul ensam... hahaha, jo svarade jag- bakom galler. Nä, riktigt så illa var det inte men nästan. Trafiken i stan är ju oxå ett kapitel för sig- alla ska fram samtidigt. Trafikregler- vad är det? I alla fall lyssnar jag nu på min älskade julskiva och varvar ner, samtidigt har jag gjort älgköttbullar. MUMS =) 

I fredags hamnade vi oplanerat på en liten fest och det var supertrevligt. Vi var hos J och A-S för de har lånat ett "partyflak" med bastu, badtunna och relax. Vi har använt det förut och det är så mysigt. Det var en perfekt kväll, minus 5 grader kallt ute, stjärnklart och norrsken. Vattentemperaturen var mellan 35- 40 grader varmt, bastun VÄLDIGT varm pga en persons idoga eldande...  Föreställ er så underbart det är att sitta i varmvattenbad under bar himmel mitt i vintern, med en öl i handen. =) Att sen ställa sig upp och snarast ta sig till bastun utan att frysa fast i golvet, är en utmaning i sig. Efter ett antal timmar ute blev det vickning inomhus med en försmak av julmaten.. gott, gott, gott!

Lördag var vi bjudna på glöggkväll hos en av mina svägerskor med familj- helmysig kväll med många glada skratt, god glögg  och tillbehör. Jag hade bakat saffransbiscotti med mandel som jag hade med mig- uppskattat av många. Det var kul. Igår kom pappa och E hit och hälsade på- jättekul att träffa dem, som vanligt. Jag (vi) fick en fin bordsdekoration med olika blommor. Den passade in perfekt med det övriga julpyntet! Imorgon ska jag göra sillsallad, skinka, mimosasallad mm. Det blir skoj, tycker om att pyssla på med julmat. Ska även kolla regnbågen vi gravade i lördags- hoppas den blir salt och god. 

Nu blir det jullov här på bloggen. Jag önskar er alla en GOD JUL!!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test