Ledig, ledig, ledig!!

Wohoo! Nu är jag ledig i 11 dagar- gud så skönt det känns. Som jag tidigare klagat över har det varit tre tunga veckor nu med en massa jobb och annat. Jag har dock lyckats planera och styra upp en del av mina "måsten" så ganska mycket av det har blivit gjort trots allt. Jag är nästan klar med julklapparna, bara några få kvar men jag vet vad jag ska köpa. I veckan ska jag ta det lugnt och varva ner men även baka lite och börja förbereda lite julmat. Ska även försöka hälsa på släkt och vänner som jag inte träffat på ett tag.

Lite annat... idag har jag lämnat in min mobiltelefon på service- för tredje gången! Gissa om jag är less på allt strul med den! Om man överhuvudtaget lyckas starta den stänger den av sig direkt man öppnar den. Det är verkligen ett riktigt måndagsexemplar. Nåja, bara vänta på att få tillbaka den, det lär ju ta sin tid nu i jultider. Som tur är har jag fått låna en telefon av J som han inte använder. Man är ju liksom beroende av lelefonen, hur klarade vi oss förr undrar man ibland...  *asg*

Julklappsöppningen från swappen fortsätter... det är så fina saker i alla paket! Jag har redan använt en del av grejerna på julkorten jag gjort. Imorgon ska jag göra det sista julkortet klart- det är bara monteringen kvar, sen ska det läggas i postlådan. Efter det ska jag städa upp vid min pysselhörna, nu är det VÄLDIGT rörigt där...

Just ja, jag vann Pysslarnas november utmaning!!! Man skulle göra ett kort efter en skiss- passade då på att göra ett julkort eftersom det låg i tiden. Det var extra roligt att vinna denna gång för jag var först inte själv riktigt nöjd med varken resultatet eller fotot på kortet. Det är grymt svårt att fota alster nu när det knappt är dagsljus på dagarna. Det var även ett pris till vinnaren av utmaningen så nu väntar jag som en äggsjuk höna vid postlådan... =)


Så här såg skissen ut som vi skulle tolka. Jag gillade den jättemycket, har använt den på ett annat kort oxå fast då snurrade jag på den ett kvarts varv till höger.




Mitt bidrag:
Färgerna... ja, vad säger man... det mesta går i gröna toner men även lite brunt och rött. Texten är brun thickers.



Nu ska jag dricka lite julmust och äta en mandarin- börjar få riktig julstämmning nu. Hur är det med er där ute då- börjar ni ha julkänsla? Är ni klara med era julinköp eller sparar ni det in i det sista? Skriv gärna en kommentar om ni kikar in här- det är så roligt att läsa. För den som aldrig har lämnat en kommentar kommer här en liten förklaring- det är jättelätt!

Under alla inlägg (texten som jag skrivit) finns en rad som ser ut så här:

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks (0)

Klicka på Kommentarer. Där fyller ni i erat namn (frivilligt), mailadress (ett måste, men den syns aldrig) och bloggadress (frivilligt) + den text ni vill skriva. När ni är klara klickar ni på skicka kommentar. Då kan det komma upp ett meddelande om att ni ska skriva av ett ord för att verifiera att det inte är ett virus som försöker "göra skada" Det är bara att följa instruktionerna. Eller så ska ni matcha ihop två bilder. Det ser lite olika ut från gång till gång, men det är inte farligt eller svårt. Men jätteroligt att läsa kommentarer för oss som bloggar- det är ju den feedback som vi får. När kommentaren är skickad klickar ni på texten- till bloggens startsida, som finns högst upp. Då kommer ni tillbaka till början igen. Enkelt eller hur! =) Lycka till!

/Jeanette

Kommentarer
Postat av: lisse

Vilken otroligt bra beskrivning av hur man lämnar kommentarer!



Ha en god jul!

2008-12-15 @ 23:21:50
URL: http://edetzoo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test