Lite av varje

Äntligen varit ledig en dag. Har varit och klippt mig lite, var verkligen behövligt! Sen blev det kafferep hos min vän A-S. Alltid lika trevligt och vi har alltid nåt att surra om. Våra sambos brukar skaka på sina huvuden åt oss. Vi kan prata i telefon lääänge trots att vi vet att vi ska träffas senare samma dag och inte är det nåt problem att hitta samtalsämnen för det. Ibland säger dom åt oss att andas oxå, man behöver tydligen inte prata på både in- och utandning?? :-) 

De har för övrigt varit hit ikväll oxå, så idag har man tränat käkmuskulaturen ordentligt! Konstigt att man aldrig blir öm där, men för egen del kan jag väl säga att det är det enda som är vältränat...  *hmm*

Jag har börjat packa lite inför scrapträffen som är kommande helg i Kalix . Ska bli så roligt, men lite spännande är det ju. Det är min första (men förhoppningsvis inte den sista) träff. Har köpt en till väska att packa grejerna i. Jag har inte SÅ mycket grejer men många saker är ju skrymmande så det är skönt att dela upp det lite. Måste förbereda lite foton som jag ska ha med mig, men det får bli en annan dag senare i veckan. Väntar på ett paket från Stämpelgården, tror att det kommer imorgon. *ler* Men nu har jag ju förstås kommit på lite fler grejer jag skulle behöva inför helgen, samt att min unga scrapparvän oxå behövde lite saker. Så jag har just gjort en till beställning (hoppsan) Hoppas bara att allt finns och att det hinner komma innan helgen. *håller tummarna* Det brukar ju gå fort, men bara vänta och se. 

Iaf så har nu min mamma och bonuspappa flyttat klart. I söndags kördes alla möbler, karlarna slet hårt hela dagen med detta. Under tiden de lastade möblerna från lgh var jag och mamma i huset och gjorde lite mer "smågrejer" som att hänga upp gardiner, packa upp kläder, sänglinne mm. En sak jag upptäckte var att min mor har MASSOR av sänglinne. Försökte få henne att skiljas från några par men det var lättare sagt än gjort... alla jag pekade på var ju de bästa och de skönaste! *asgarv* Slutade med att hon behöll alla. Mamma- om du läser detta, kom ihåg vad du lovade... Rensa!! *SMILE*
Men det roligaste är att jag tror att jag nu förstår varför jag gillar sänglinnen så mycket.. går det i arv tro?? Hahaha... Men jag har inte lika mycket iaf. Sen hjälptes vi alla åt med att bära in möblerna.. puh, uppför trappor och nerför trappor! Man var rätt knäckt på kvällen. *zzz*

När möblerna kom på plats så såg man hur fint det kommer att bli när allt är klart. Tar ju ett tag innan man har snurrat runt på saker och kännt efter hur man vill ha det. Till middag åt vi Singalesisk mat som en av flyttkarlarnas fru tillagat. De kommer båda två från Sri Lanka och är så mysiga. Hon kan inte så mycket svenska ännu så då fick man vricka tungan lite med engelska. (och det var ju inga problem.. eeh?) Maten var hur god som helst och stark! Har inte ätit äkta singmat sen vi var i Sri Lanka och det är många år sen nu så det var verkligen uppskattat. Min sambo, R, älskar stark mat så han hade svårt att sluta äta. De hade jobbat hårt oxå, så magen var väldigt hungrig. *ler* Sällan den är annat...

Nu blir det tv en stund och sen hägrar sängen, kram

Kommentarer
Postat av: Fridah

ÅÅÅH skönt med ledighet:o

2008-02-11 @ 23:31:40
URL: http://FridahCharlotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test