Mera kalas och Midsommar!

Ja, här har det varit många kalas sista veckan. I lördags fyllde svärmor år och vi uppvaktade henne på kvällen. Jag hade köpt ett par Crocs-skor "Foppatofflor" till henne. Hon har tidigare sagt att "om de inte vore så fula skulle man kanske köpa sig ett par" Jag köpte mitt första par för två år sen och jag bara älskar dem. Nu har jag ett par på jobbet och ett annat par som jag använder jämt annars. De är så sköna!!  SÅ, jag köpte henne ett par- hoppas nu bara att hon tycker att de är sköna att gå i.

Ett kort hade jag hunnit att göra till henne. Använde en av Big and Wild Things- stämplarna för första gången. Det står Grattis i en båge runt tagen, men det syns inte på fotot. De bokstäverna är utstansade med Eliza mini, men färgen smälter in i bakgrunden. Hade inte tid att ändra det så det blev som det blev.. =(



Sen så fyllde jag själv år i måndags så då var det "kalas" här hemma. Skyndade mig hem efter jobbet och röjde upp lite innan det började droppa in folk. Man kan tro att jag fyllde jämna år med tanke på gratulationerna- fick så fina presenter och blommor. Det var en jättetrevlig kväll. Även tisdagkväll bjöd på finfina gratulationer. 
TACK till er alla!!

Midsommarafton imorgon... Den ska vi fira med min mamma och T. Hoppas vädret blir bra så man kan vara ute. Har idag handlat och packat husvagnen full med grejer.. =)  Man kan ju tro att vi aldrig mer ska få äta, så mycket mat som vi har med oss. Traditionsenligt så blir det sillunch (och nubbe) först och sen grillar vi på kvällen. Om vädret är bra ska vi ut med bastuflotten och mysa. *håller tummarna*
Det gick förresten bra att besikta husvagnen så nu är det bara tuta och köra! Detta med besiktning är ju hur bra som helst, men man är alltid orolig att nåt ska vara fel för då vet man ju att det kostar en massa. Men det är ju å andra sidan väldigt bra att få veta om nåt är galet så man kan åtgärda det... dubbelbottnade känslor för det där... 

Jag skickade ju in ett bidrag till klubbens majutmaning- denna gång skulle vi göra något altrat. Jag gjorde en théburk och jag vann faktiskt med den! Blev så rackarns glad när jag såg det!! Vilken bra midsommarpresent jag fick då *glad*  TACK, tack, tack för rösterna! Burken har jag gett till en arbetskompis för jag hade fått den av henne från första början.




                                                  


Jag tycker det är superkul att altra burkar och andra saker. Jag har ytterligare några burkar på lager som jag har börjat smida planer för... hoppas på tid och inspiration i sommar för att kunna genomföra dem. Jag är nu ledig till nästa fredag- jobbar sen fredag, lördag och söndag och sen är det SEMESTER!!!!! Kan knappt fatta att det faktiskt närmar sig med stormsteg. Längtar enormt mycket efter långlång ledigt. Håller alla tummar och tår för att det ska bli en bra sommar med mycket sol och värme.   

Ett annat kort jag har gjort till min vän E som har tagit examen. Det är gjort  med samma pricip som ett kort jag visat tidigare. Har ytterligare ett kort att visa, men mottagaren har ej fått det ännu så det får ni vänta på att se. =)

 




Nästa vecka kommer kanske min vän S och hennes familj hit. De bor ju en bra bit härifrån så vi träffas inte ofta men det är alltid lika roligt när det väl blir. På onsdag är det en liten hopptävling i en by här i närheten så då ska kusinen vara med. Jag tar tillfället i akt och tar med mig kameran för att träna på forografering av rörliga objekt. Inte den lättaste saken i världen att få bra bilder på hoppande hästar. Det är en väldigt fin gräns på när i hästens avstamp bilden ska tas för att det ska se bra ut på kortet. Men,... träning ger färdighet. Jag är i alla fall väldigt nöjd med min kamera!

Nä, nu ska jag se lite tv och sen gå i säng och ladda batterierna inför helgen.


Önskar er alla en trevlig midsommarhelg!!             

Kommentarer
Postat av: Eivor / Ejja

Jättefina kort, har ju sett ett på riktigt och allt blir ännu finare i verkligheten.

GRATTIS till vinsten!! Du är så duktig!



Kanske kan vi gratta dig till veckan eller helgen?



Kram!

2008-06-22 @ 21:24:50
URL: http://eivor.blogg.se/
Postat av: Linda

men hej där! å grattis på dig, snart är du ikapp=)

2008-06-23 @ 13:18:21
URL: http://familjenbacklin.blogg.se/
Postat av: Mona

Grattis Grattis!!!



Med den fina och kluriga burken tycker jag att man förtjänar att vinna.



Kramar!

2008-06-24 @ 22:42:43
Postat av: Linda

hej där igen! jag skulle vilja prata kamera, hur får man tag på dig,,å inte via nätet??



Linda

2008-06-25 @ 20:37:20
URL: http://familjenbacklin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test