SEMESTER!!!

Det är ju nu ett tag sen jag uppdaterade här, men det har bara inte blivit av. Så jag gör en snabbresumé:  Midsommarhelgen var som väntat mycket trevlig. Vädret var varierande men vi kunde faktiskt vara ute mycket ändå och det var skönt. Vi åt och drack gott, skrattade mycket och spelade en massa olika spel. Både jag och mamma gillar att spela alla möjliga spel, både ute och inne. De andra två var väl inte lika intresserade men de lät oss hållas.. =)
När vi skulle åka hem var himlen öppen och regnet öste ner, så vi hade ingen direkt lust att börja ta ner förtältet. Därför lämnade vi kvar husvagn och tält med tanke att hämta det förra veckan, men regnet har ju fortsatt så än är det kvar.
Söndagkväll fick vi påhälsning av min barndomsvän med familj. Så roligt att se dem och surra en stund. Av dem fick jag en supersöt ljuslykta (turkos) som jag ska ha på altan. Tack!

Nu har jag äntligen semester, oj så skönt det ska bli!! Tyvärr så börjar första dagen med regn.. men det är bara hålla tummarna för att det blir bättre väder.
Veckan som var har jag gjort lite ärenden på stan, pysslat en del, tvättat osv. Jobbade helgen och idag är då alltså första semesterdagen. Det var en snabb redovisning för senaste veckan. 

I helgen har R börjat bygga om våran altan. Jag tror att jag berättat tidigare att den ska glasas in och nu är det alltså dags. Han har rivit gavelväggarna och satt upp nya reglar där. Ikväll ska förhoppningsvis två fönster sättas in. Sen är det "bara" fyra fönster kvar att sätta in på framsidan och klä in väggarna med panel både in- och utvändigt. Det blir så spännande att se hur det växer fram. 

Så här såg det ut innan rivningen.




Efter rivning och med nya reglar.




När jag kom hem igår kväll efter min kusins hoppträning så hade vi besök av J och A-S. Min underbara vän A-S hade med sig en "semesterpresent" till mig. Se så fin och härligt somrig den är.

En vas fylld med stenar och snäckor och en bukett med gódoftande syrener! Den pryder nu trädgårdsbordet. 
TACK vännen!!


 

Nu ska jag bara njuta av att vara ledig, ska även försöka att uppdatera här regelbundet men jag lovar inget... ;-)

Ha en skön dag! 

/Jeanette

Kommentarer
Postat av: Linda

ett måste för att få vara ledig är att man uppdaterar,,, tänk på oss som blivit beroende av din blogg// Kram Linda

2008-06-30 @ 22:46:18
URL: http://familjenbacklin.blogg.se/
Postat av: Eivor / Ejja

Tack för igår, det var jättetrevlig!

Hoppas vi ses snart igen, och någongång måste vi bara pyssla tillsammans!

Kom ihåg att Ni hör av Er om Ni behöver hjälp hos mamma och pappa.



Kram och hälsa bror.

2008-07-03 @ 09:45:15
URL: http://eivor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test