Friluftsliv, städning och kalas

Igår var jag ledig men hade fullt upp här hemma. Städade klart i husvagnen och gjorde den klar för besiktning på måndag- hoppas det går bra. Sen hade jag en del tvätt från tidigare i veckan. Vi har stängt på jobbet i veckan så i måndags städade vi och rensade ut trasiga grejer mm. I tisdags drog vi iväg till Stortjärn för planering och mys på kvällen. Det är ett supermysigt ställe ca 5 mil från stan. Där finns en stuga med 8 sängplatser, bastu och grillplatser både med och utan tak. Det är så härligt att det är lite primitivt, utan el och vatten och bara utedass. Det är fjärde eller femte gången vi är där så vi börjar kunna rutinerna. Att laga mat tillsammans ute över öppen eld, gå skogspromenader runt sjön och bara vara- det är bra för sammanhållningen i arbetsgruppen. Under dagen var det lite regnigt och blåste kallt men rediga kvinnor som vi är så byggde vi lite provisoriska vindskydd. =) Allt för att kunna vara ute så mycket som möjligt. Under kvällen avtog vinden så det var riktigt härligt att sitta ute och elda. Tyvärr kunde vi inte fiska för det var fiskeförbud- premiären är nästa vecka så då kanske man måste dit- vi såg många stora fiskar som hoppade och lekte. Jag och M vaknade först av alla kl 7, så vi steg upp och gick ut och gjorde upp eld, surrade och kokade kaffe. När de andra steg upp åt vi frukost ute och sen började vi plocka ihop och städa upp efter oss. Ett riktigt härligt och avkopplande dygn hade vi.

Sovstugan






Grillplats under tak



Utsikt från stugan



När jag kom hem väntade två trevliga överraskningar på mig... två paket hade landat i brevlådan. Ett från Skaparlusten med lite papper, nya skärblad, dekorationer och fotoklisterlappar. Det andra var ett paket från Stämpelhuset med en ny skärmatta och dubbelhäftande tejp. Jag hade beställt 3 rullar tejp men fick bara 1, mailade till dem och de svarade direkt att de skulle skicka 2 till- det är bra service. Jag tycker det funkar väldigt bra att beställa från nätbutiker, men ibland händer det ju att man inte får allt eller att det blir nåt fel. Såna gånger tycker jag det är jobbigt för man kan ju liksom inte bevisa att man inte fått allt osv. Men de gånger det har hänt mig så har det alltid löst sig på bästa sätt, alla butiker jag haft att göra med har utan att tveka trott på mitt ord och det känns bra. Har någon av er varit med om liknande eller har ni andra erfarenheter?

Igår kväll uppvaktade vi båda mina svågrar i efterskott. Det var trevligt att träffas och fikat var gott. Passade förstås på att ta lite kort oxå.  =) Hade tidigare gjort ett kort till en av dom, men hann tyvärr inte göra ett till så då fick det bli ett köpeskort- och det gick ju bra det med. Båda fick presentkort för det är så svårt att veta vad de vill ha eller behöver. 



Försöker nu plocka undan lite här hemma för jag jobbar hela helgen och då hinner man inte så mycket annat. Solen skiner faktiskt idag, men det är inte nån värme i luften.. håller tummarna för att den oxå kommer. 

Trevlig helg 

Kommentarer
Postat av: Mona

Tack för senast, alltid trevligt med besök!

Kramar till er båda!

2008-06-13 @ 21:52:40
Postat av: Linda

oj vad mysigt ni verkar ha haft,,, hade gärna velat kolla in G.L:s packning, den brukar innehålla allt man kan tänkas behöva=)

2008-06-15 @ 23:13:53
URL: http://familjenbacklin.blogg.se/
Postat av: Blommig

Va roligt att åka iväg med jobbet sådär!



Super snyggt kort du har gjort. Snyggt med snöret sådär!



Grattis på födelsedagen

kram

2008-06-16 @ 08:42:14
URL: http://shipp.webblogg.se/
Postat av: Linda

ja men du vet, efter många campingår i den norländska fjällvärlden tillsammans lär man sig vad den andre tar med,,och tro mig, hennes packning har alltid innehållit allt. Vem tror du står och gör sushi och sjögräsrullar å allt vad det heter vid polcirkelns gräns... men vet du vad, det finns nästan ingen jag tycker om lika mycket heller, för mig är hon unik// en klippa. Ha det bra så ses vi

2008-06-17 @ 18:41:26
URL: http://familjenbacklin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test