Återigen...

är det länge sen jag uppdaterade här... sorry!

Det har väl inte hänt nåt särskilt sen sist. Vi har haft ytterligare en pysselträff i fredags *mysigt* Fick faktiskt gjort tre (!!!) LO. Helt fantastiskt bra för att vara jag *ler*  Påsken har i övrigt varit rätt lugn för min del.. har varit borta en stor del av dagarna men det har bara varit roligt, och mättande. Långfredag var vi hos vänner (och pysslade) sen på kvällen grillade vi och åt oss riktigt proppmätta..

En LO med kort på morfar när han fyllde 80 år.

image53


En dubbel- LO med bilder från samma tillfälle

image56

Det slår mig med häpnad då och då att man kan älska en hobby så mycket. Det är ju bara SÅ kul alltså. Fastän man suttit i fleeeera timmar blir man inte less... hur kan det vara möjligt??


Påskafton var vi till mammas stuga där vi oxå åt i stort sett hela dagen.. började med att grilla korv och kämpade med att sitta ute ett tag, och försöka fånga de stackars solstrålar som trängde igenom molnen. Började snöa på eftermiddagen och då gav vi upp och gick in. Väl inne fortsatte dagen i matens tecken- åt sillsallad med tillbehör till "förrätt" och sen rotgrönsaker i ugn och lammstek  till varmrätt... herregud så gott det var! Efter det var våra magar som tunnor, vi rullade in i tv- rummet och kraschade i soffan ett tag. Några stuggrannar kom över på kvällen och då blev det kortspel- Gin Rummy. Kul spel men det kräver att man har mycket tid för det tar en evighet innan man spelat klart... gissa vem som vann... jo, helt rätt.. det var JAG!! hahahaha..   Älskar att spela spel... Under spelets gång klämmde vi i oss lite efterrätt oxå.. (ni förstår vad jag menar när jag säger att vi ätit hela dagen)

Idag har vi varit hos svärmor och svärfar och, just det, ätit!  *raaap*  Det var hemskt trevligt för vi var "alla" där. Med det menar jag båda mina svägerskor, deras respektive och en liten en... lillprinsen även kallad! *ler*

Nu är vi hemma och ska inte äta mer idag kan jag lova, skulle rent av borda vara utan mat ett par dagar efter en sån här helg, men det går ju inte... vet ju (trots att man inte tror det nu) att imorgon så är man lika fullt hungrig igen!

Imorgon är det jobb som väntar och det måste ju gå bra det med...   =)

Hoppas ni alla haft en riktigt skön påsk!!

Kram

Kommentarer
Postat av: Blommig

Jätte fina Lo's du har gjort!!!

2008-03-26 @ 16:24:33
URL: http://shipp.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test