Puh...!

Ikväll har jag planterat delar av de plantor jag köpt tidigare idag. Det var inte så jobbigt men desto tyngre var det att tömma växthuset helt och städa det. Under vintern förvarar jag en MASSA krukor, vattentunnor, hinkar och andra trädgårdsgrejer där. Delar av det hade R plockat ut i helgen men det fanns fortfarande en hel del kvar. Jag hade redan innan bestämt mig för att rensa bort mycket av krukorna och en massa småtjafs. Och det gjorde jag, men jag har fortfarande enormt mycket keramikkrukor, planteringslådor/plastkrukor och innerkrukor i plast i ALLA möjliga storlekar kvar. KAN bara inte kasta bort heller- det är ju mycket pengar i sjön i så fall.

Problemet är ju var man ska förvara allt detta under tiden växthuset används. Har även gamla plastkrukor på fot som kommer från mormor och blomlådor i trä som pappa har gjort och allt detta vill jag ju förstås ha kvar... what to do?  Tror jag måste flirta med sambon för att han ska bygga mig ett litet trädgårdsförråd- det skulle vara perfekt. Har då alltså burit allt detta fram och tillbaka ikväll och flyttat på jordsäckar mm mm mm, så det känns definitivt i ryggen. Blir en stel dag i morgon..  

Det är även arbetsdag imorgon men bara ett kort skift på sex timmar. Ska åka in till stan innan jobbet och göra lite ärenden, bl a köpa ny frostvakt till växthuset och lämna in min mobiltelefon på reparation för andra gången på sex månader.. en riktig skittelefon. Det är kanske drygt två månader sen jag lämnade in den sist för att knapparna sprack- när jag fick tillbaka den frågade jag om det var samma sort de hade satt dit... killen svarade att det var en annan sort som skulle hålla... till honom skulle jag vilja säga ett par väl valda ord- det tog kanske fyra veckor så började de nya knapparna oxå spricka. Har inte orkat åka och lämna in den men imorgon ska det bli. Måste ladda för diskutionen som kommer att ske.... ;-)

Godnatt på er!

Kommentarer
Postat av: Eivor / Ejja

Måste kika i ditt växthus nästa gång vi kommer, kul ändå att ha ngt att fixa med.

Din påse som du gjorde till mamma var ju bara såååå fin. Ska själv gå på jakt efter påsarler.

Såg att du sett att jag införskaffat nytt alfabet och jag är så glad och nöjd. Har klappat på det och hoppas att jag kan få använda det nästa vecka...

Ha en bra helg!



Kram

2008-05-28 @ 12:27:30
URL: http://eivor.blogg.se/
Postat av: Eivor / Ejja

Glömde säga att du har fått det jättefint här hos dig!

2008-05-28 @ 12:28:17
URL: http://eivor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test