Scrappat

Nu har min blogg "flyttat" till en ny plattform??...  vet inte riktigt vad det betyder men får hoppas att den funkar bättre än den gamla iaf. Laddar just nu för en jobbarhelg, tycker att det är väldigt tätt mellan dem för tillfället. Ena stunden har man jobbat klart en helg och vips så är det dags igen. =(    (då har det ju gått två veckor mellan, men det känns inte så alltid)

Just nu är det ju en massa "måsten" man ska hinna med ute, så därför känns tiden knapp. Har iaf delegerat till min sambo att städa ur växthuset i helgen *ler*  Han protesterade inte ens..??  Sen är det trädgårdslandet som står på tur- det ska fyllas på med jord och koskit och sedan sås in!! Jippi, ååh va jag längtar till det börjar växa där. Mindre roligt är det ju att rensa ogräs (och det brukar jag ha gott om) men det hör ju liksom till. I år ska jag ha morötter, sallad, sockerärtor, rädisor och kanske ruccola. I växthuset blir det gurkor... mums.

Så här stora är gurkplantorna nu



De ska snart ut i växthuset och växa ännu mer.

Jag har faktiskt lite nytt att visa oxå. Först en LO till Pysslarnas månadsutmaning i april. Det var en teknikutmaning där vissa kriterier skulle vara uppfyllda. Det skulle vara 2 motiv, 3 brads, 5 öljetter, något i tyg, någon 3D-effekt och fyra band/ garn. Så här blev mitt bidrag:



Sen hade vi ju pysseldag förra veckan och då gjorde jag 3 nya LO. Visar bara 2 av dem för den sista har jag inte klartecken från objektet att visa. Ska försöka komma ihåg att fråga, så kanske jag kan visa den sen. 





Igår och idag har jag gjort ett par morsdagskort som jag får visa senare. Så, det var allt för idag.

Trevlig helg allihopa!!

Kram




Kommentarer
Postat av: Eivor / Ejja

Alla dina LO är ju bara såååå fina, måste snart få se dem "live". Pappret du använt till BÅTEN-layouten var jättefint. Jag måste bli bättre på att använda sådana papper, har några...

Hoppas vi ses, kanske på söndag??



Kram från mig,

2008-05-21 @ 10:41:55
URL: http://eivor.blogg.se/
Postat av: Catta

Oj, oj, oj så mycket som kommer upp i skallen på mig när jag läste ditt inlägg. För det första så imponerad jag blir av dina planteringsplaner! Det låter så underbart att hämta in sallad, gurka, tomater och annat direkt från trädgården. Ogräset är ju en styggelse, men är det inte ganska rogivande att rensa när man väl tagit sig ut?

Jag visade min sambo alla bidrag till månadsutmaningen och trots att han gärna vill visa sig intresserad för det jag gör så är det ju inte riktigt samma intresse som när han kollar på blocket... Jag fick knappt någon reaktion- tills vi kom till din LO "Älgjakt" DÅ reagerade han! Han tyckte den var jättefin och undrade vem som gjort den (vilket jag ju inte visste då) så all heder till dig! Så läckert att du har flätat pappersremsorna på Prag-LO:n, det ska jag testa någon gång såvida jag kommer ihåg det ;) Kram!

2008-05-23 @ 00:29:22
URL: http://cattasattac.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test