Vilken slöardag.. =)

Ja, idag har jag en riktig slöardag! Som vanligt när jag blir ledig efter ett par dars jobb så får ju tvättmaskinen jobba men det är oxå allt jag gjort idag. Efter en hektisk vecka är det skönt att bara slappa. Jag har inte hunnit eller en kännt för att pyssla men jag har suttit typ 10 min nu bara för att montera ihop ett julkort som låg ofärdigt. Mer ska jag inte sitta där idag. Har en massa ideér så där klämmer inte skon men har inte riktigt ro i kroppen för att slappna av och bara koncentrera mig på att scrappa. Kanske sen i helgen...

Ikväll ska jag på "galej" , det blev bestämt i sista stund. Det är den lokala ridskolan som har sin årliga fest och min faster ska få nåt pris, så vi (jag och min kusin) har lyckats lura dit henne. Hon vet ju inget om varför... hehehe. Blir kul att se hennes min sen.

Det har snöat här lite på morgonen men nu har det slutat. Vi har kanske ca 2 cm snö nu och det är -5 grader. Alldeles lagom kallt med andra ord. Katten gillar inte direkt att det har blivit vinter. Han blir snart 15 år och har blivit bekvämare med åren så det här med snö och kyla är bara ett elände ser man på honom. Han är en riktig gottegris och när han har varit ute brukar han ställa sig och tigga kattgodis när han kommer in. Och det är väl helt ok men nu är han ju inte ute särskilt långa stunder, men ofta i stället- det innebär att han "ska ha" godis VÄLDIGT många gånger per dag. Han är inte dum!!  =) Det är oxå ganska roligt att iakta honom när han ligger på sitt klätterträd och tittar ut på fåglarna och ekorrarna utanför. Rätt som det är flyger han nerför trädet och springer ut genom kattluckan för då har han sett nåt spännande ute. De är så roliga de små liven...

Förkyld är jag fortfarande men det är inte lika ordentligt som sist och det är ju bra. Det kan alltså bara bli bättre. =)

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test