Wohooo!

Idag är jag glad för att jag vunnit en auktion på ebay! Jag bjöd på ett alfabet som heter Blossom, så nu väntar jag bara på att få hem det! Jag har även bjudit på två andra alfabet men de auktionerna är inte avslutade ännu. Väntar spänt på att de ska bli klara.... *håller tummarna*

Den senaste veckan har jag bland annat pysslat, kokat palt, jobbat och varit på yoga. Hahaha, va löjligt det ser ut när man skriver upp det så där. Nåja det är i alla fall så det varit. Palten kokade jag ju till Bygdegården, där vi hade försäljning i söndags. Det gick faktiskt riktigt bra, det kom betydligt fler än jag trodde det skulle göra. KUL! I pysselväg har jag gjort ett tack-kort som jag inte kan visa än, men det kommer. Sen har jag nu ett tag jobbat med en "tavla" med foton av jaktlaget som äntligen är klar. Det har blåst många vindar under tidens gång men i slutändan gjorde jag den väldigt enkel, det blev alldeles för rörigt annars. Måtten på tavlan är 50*70 cm och jag har fjorton fotogafier med. Projektet påbörjades för att i våran Bygdegård finns en tavla med kort på jaktlaget från slutet av 70-talet eller början av 80-talet. Men nu är det inte så många av de kvar i jaktlaget och många nya har ju börjat. Så därför tyckte jag och andra att det var dags för en ny tavla. Därför, med kameran i högsta hugg, följde jag med dem ifjol när de slaktade och styckade. Sprang runt som en riktig papparazzi... =)   




Igår gjorde jag 20 stycken små paket fyllda med scrapgrejer för 8-10 kr/ paket. Jag är med i en julklappsswap (swap= man byter grejer med varann) och idag har jag slagit in alla paket i julpapper och märkt dem med mitt nummer. Sen ska de skickas till Blommig som är ansvarig för swappen. Hon får paket från alla som är med och sen lägger hon ett paket av varje siffra i ett brev och skickar det till alla. Man får alltså ett paket för varje dag i december, med undantag av fyra dagar. Vi blev bara tjugo som ville vara med så därför får vi vara utan paket i fyra dagar. Det ska bli så roligt att börja öppna dem.

Igår garagerade vi husvagnen. Riktigt skönt att få ha den under tak nu innan snön kommer. Sen blev det middag och kaffe hos L. Tack för det!! På kvällen såg jag mitt favoritprogram för tillfället... Grey´s Anatomy! Love it!

Nu är det dags att göra middag, hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Catta

Vilken härlig idé att göra en ny tavla med jaktlaget! Det hade garanterat ingen av "gubbarna" kommit på ;=) Dessutom kommer den ju att vara för evigt med dom kvalitetsmaterial vi använder! Nu har jag svarat på frågorna förresten. Kram!

2008-10-16 @ 20:41:31
URL: http://cattasattac.blogspot.com
Postat av: Blommig

Vilken fin tavla du har gjort! Du har fått in många biler på ett mycket bra sätt!

Vilken storlek är det på Blossom som du har köpt?

Härligt att du har fixat kalenderswappen:) Längtar till december då vi får börja öppna paketen:)

KRam

2008-10-17 @ 06:42:03
URL: http://shipp.webblogg.se/
Postat av: Lisse

Hej! Om du är den jag tror gick vi i samma klass på gymnasiet umgicks i samma gäng till och med. Hur som helst har du en trevlig blogg!

2008-10-18 @ 22:21:26
URL: http://edetzoo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test