En härlig dag!

Det är +6.s grader ute, ingen blåst(!) och solen kämpar för att nå fram! Så härligt med vårväder, det får mig verkligen att må bra. Detta trots att jag ej varit ute mer än för att hämta posten... hahaha. Jag har dock varit upptagen med annat- äntligen har jag planterat om mina stackars blommor som länge har "bett" om ny fräsch jord. Tillsist så blev det gjort och det känns bra. Det enda jag har ogjort nu är att plantera gurkfröna, men jag måste skotta mig fram till växthuset för att få tag i krukorna. Eller jag och jag, hade tänkt att sambon skulle få hjälpa mig med det- därför måste jag vänta tills han kommer från jobbet. När jag var klar med alla blommor blev det till att ta fram dammsugaren för det finns inget som skräpar ner så mycket som blomjord, i alla fall inte för mig. Det spelar ingen roll hur försiktig jag än försöker vara, den återfinns överallt! Nåja, då blev det städat lite inför helgen och det är ju bra.

Tänkte visa lite bilder på mina nya ljusstakar. Har trånat efter dem ett tag men nu har jag gjort slag i saken. De är så fina!
De är vackra även utan att ljusen inuti är tända- särskilt när solljuset "lyser" upp dom. Bilden är lite mörk eftersom det är taget mot fönstret men ni kan väl ändå se hur de ser ut. De är ljungfärgade.




Närbild



Nu är det bara en dag kvar innan pysselmässan öppnar på lördag. Jag har skrivit en lista på "lite" (hmm) saker som jag ska kolla på och eventuellt köpa om det finns. Det ska bli så fantastiskt roligt att få klämma och känna på alla grejer live, istället för att bara handla på nätet. Man har ju blivit ganska van att handla via nätet och lärt sig hur produkterna är men inget går upp emot att få välja och vraka rent fysiskt. Egentligen är det väl inget annat än cardstock jag behöver men det finns mycket man vill ha.... 

Idag blir det palt till middag för mormor var vänlig och skickade det med R när han passerade dom igår. MUMS! Tack snälla mormor- du är bäst!

Ikväll är det tjejkväll på stan, det innebär att butikerna har öppet till 22 och så brukar det vara lite reaerbjudanden mm. Kanske man skulle åka ner och gå en sväng i butikerna...? Får väl se om jag ids, det är ganska skönt att bara vara hemma oxå. Sen skadar det väl inte att hålla lite i plånboken eftersom helgens shopping väntar. =)

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Mona

Hallå i byn!



Våren har kommit,det känns ju helt bäst!!!

Gott med palt, tyvärr så har jag inte invigt min julklapp ("paltgrytan")ännu. Jag laddar nog fortfarande. Nåja, tids nog!



Vilka fina saker som du har skapat! Jag har sett kortet och skon som Philip fick, de var ju SÅ fina.



Ha det gott!

Kramar från Mona

2009-04-02 @ 15:24:08
Postat av: Linda

hej, stiliga ljusstakar..



appropå "nattens hjältar",,, vill du ha en autograf?? ;)

2009-04-02 @ 16:36:45
URL: http://familjenbacklin.blogg.se/
Postat av: Eivor / Ejja

De var verkligen fina ljusstakarna, ibland är det så kul att till slut köpa ngt man trånat efter.

Jag håller med om att det ska bli roligt i helgen! Jag längtar och erkänner att det roligaste är nog att se vad de olika butikerna har med sig så man kan som du skrev "klämma och känna" på allt.



Önskar dig en bra dag och har du lite att göra kan du alltid komma och plantera om och ge våra blommor lite kärlek...hi, hi...de är inte så vana med det...



KRAM

2009-04-03 @ 08:54:00
URL: http://eivor.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej! Din blogg var en nyhet för mig och jag kommer stanna! Vilka härliga och vackra saker du gör. Jag lägger genast in en länk till din blogg på min sida så jag hittar hit igen! Ska pröva dedär skorna som du skrivit om tidigare!!

2009-04-06 @ 19:41:37
URL: http://pysslaochprassla.blogg.se/
Postat av: Eivor / Ejja

Tack för senast och kul att jag fick kika på dina nya inköp och andra scrapgrejor, alltid lika roligt.

Ses snart!!



Kram

2009-04-09 @ 10:55:59
URL: http://eivor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test