Hektisk vecka

Ja nu har vardagen verkligen kommit igång ordentligt. Det har varit en hektisk vecka som gått. Har jobbat från fredag förra veckan till i onsdags denna vecka. Tisdag och onsdag blev långa dagar då vi först haft planering och sen även kvällsaktiviteter med jobbet, men roligt har det varit! Onsdag kidnappade vi en arbetskompis till mig som har fyllt 50 och busade lite med henne, åt surströmming och myste i en annan arbetskompis stuga. Jag hade gjort ett kort till henne och det blev en liknande variant på presentkortet jag visade tidigare.




Baksidan- gjorde en liten stänganordning



Insidan- vi hade samlat ihop en liten slant


Hade även dekorerat en vinflaska som vi gav henne men den glömde jag visst att fota... =(


Idag är jag ledig och även resten av helgen. Imorgon ska vi ha kräftskiva så jag håller på med lite förberedelser inför det. Bl a har jag nu gjort vit chokladpannacotta som blir våran efterrätt! Innan servering ska den toppas med hallon "marinerade" i lime och basilika... MUMS!!

Vi har haft rätt bra väder i veckan och det uppskattar man ju- luften är så härlig på hösten. Fräschare luft men med en värmande sol! Ikväll kommer kusin A och hälsar på- hon skulle visst baka idag så jag gav henne en vink om att jag tycker om fika...  Kanske blir hemleverans?!  =)

I helgen hade jag tänkt "vintra" ute, städa undan krukor och blommor mm mm. Växthuset behöver tömmas och städas ur så jag hoppas på uppehållsväder iaf. Snart drar älgjakten igång så då blir helgerna uppbokade för R tills de har skjutit klart. (vilket jag hoppas går fort) Måste bara hinna med att städa i frysarna innan nytt kött ska dit, kanske försöker få det gjort oxå i helgen.

Önskar er som tittar in här en trevlig helg!

/Jeanette

Kommentarer
Postat av: Mona

Hejsan!



Vilket fiffigt kort du gjorde, din förmåga att hitta på nya saker verkar aldrig ta slut! Alltid något nytänk hos dig.



Skönt med ledighet, hoppas att du njöt. Jag har verkligen tänkt att njuta av min lediga helg som kommer, det blir ju SPA!!!!



Ha det bra!

Kram Mona

2009-09-08 @ 22:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test