En vecka går fort

Ja herregud, nu rusar dagarna fram... det är ju snart jul! Nu kommer paniken smygande, allt som ska hinnas med innan jul. Jag vet att allt löser sig men det är samma visa varje år och jag lär mig aldrig... det där om att man inte kan lära gamla hundar sitta stämmer kanske.. =) Ska försöka göra en planering över det som ska göras så jag blir mer organiserad- då brukar allt ordna sig.

Sitter just nu och väntar på mormor och morfar som kommer och hälsar på idag- det blir roligt, länge sen jag såg dem. I helgen har pappa varit här och hälsat på- det blev en härlig helg med god mat och trevligt sällskap! Ska vara hos pappa och E på julafton så vi ses snart igen.

Nu funkar två av tre grejer vi köpte förra veckan... spis och fläkt funkar och används flitigt men inte kyl/ frys. Ni kan aldrig tro hur arg jag har varit angående detta.. inte fått hjälp från företaget vi handlade från- JAG har varit tvungen ringa företaget som tillverkat kylen för att överhuvud taget få nån som kommer och konstaterar att den är trasig! Det värsta är att vi medvetet valde en av stans mer seriösa företag (trodde jag) inte nåt billigare alternativ. Alla jag pratar med verkar inte fatta att kylen är sprillerny och att jag därför inte anser att den ska repareras utan BYTAS ut! När man köper nånting nytt ska det väl ändå fungera och gör det inte det ska man väl inte behöva repa det- då ska det bytas ut! Eller hur!? Väntar besked idag...

Nog klagat! Tänkte visa er vad det är jag pysslar med för tillfället..


TJOCKSOCKAR!



För tillfället är det hur kul som helst att sticka, perfekt syssla när man sitter framför tv:n.


Igår gjorde jag även två grantomtar- gav en till A-S och J. Väldigt enkelt men tycker de är så söta- efter jul drar jag bort skägget och har den bara som en grangubbe tänkte jag. Den står nu bredvid bron och hälsar alla välkomna! =)




Nu ska jag ta en kaffetår och invänta mitt främmande!

Kram

Kommentarer
Postat av: Lisse

Så du har också hamnat i stickträsket... Jag befinner mig också där för tillfället. Det finns så himla många fina färdigmönstrade garner att sticka av... Jättefina sockar har du gjort.

2009-12-07 @ 11:37:35
URL: http://www.edetzoo.blogspot.com
Postat av: Eivor / Ejja

Jag har hört om kylen, det är ju helt galet!! Go girl!

Fina sockar du gjort, jag har bara gjort 1 helt klar och ett skaft...men det är kul och roligt med lite annat pyssel än "bara" papper.



Hälsa bror!

/KRAM

2009-12-09 @ 23:27:00
URL: http://eivor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test