Herregud va snö!

Ja jösses vad det har snöat här de senaste dagarna! Det har kommit hur mycket som helst- nu räcker det! Det som är både bra och dåligt med denna snö är att den är så torr och lätt. Blir ju inte så tungt när man ska skotta men å andra sidan blir det mycket snörök efter vägarna, värre av att det blåser dessutom. Lite spännande att ta sig till och från jobbet i helgen pga detta... man visste inte alltid var på vägen man hade bilen.. R har jobbat extra igår på dagen och sen även inatt pga att snön vräkt ner. Han är ju en av många som befriar oss från eländet genom att ploga med traktor och lastbil. Han jobbar även nu ikväll... Det har inte blivit många timmars sömn för honom. Hoppas han bara behöver jobba som vanligt imorgon. 

Idag har jag haft besök av mormor och morfar och nu ikväll skjutsade jag mormor till mamma. Morfar hade förstås Palt med sig så det fick det bli till middag. =) Hos mamma bjöds det på kaffe med dopp, mums. Jag har även hunnit med lite scrappande idag *jublar*  Har fått en förfrågan av en arbetskompis, om jag ville göra tre "doptavlor" -typ. En för varje av hennes barn. Hon såg en av mina LO´s till mitt BOM- album och gillade idén. Jag tyckte det lät kul och så blir det en liten utmaning för formatet är A4 och i det fomatet har jag aldrig scrappat. Igår letade jag lite inspiration till detta och hittade ganska snabbt tre skisser jag vill använda. Nu är jag nästan klar med den första, det har flytit på så himla bra. Men lite nervös blir man ju av tanken: tänk om hon inte gillar det jag har gjort...? I och för sig tror jag inte hon skulle säga det i så fall.. *s* Hoppas jag hinner pyssla lite imorgon också, det är så fantastiskt kul!! Jobbar onsdag och torsdag kväll så jag kanske hinner scrappa lite på dagarna innan jag far oxå.

Till helgen är jag ledig och då ska vi bara ta det lugnt och mysa- det är vad jag planerar iaf, men man vet ju aldrig i förväg vad som händer. Skulle vilja laga god mat och dricka lite vin- det är så länge sen, men vi får se hur det blir.

Nu ska jag se tv (Prison Break) och mysa under filten med en kopp te!

Kram

Kommentarer
Postat av: Eivor / Ejja

Jag håller med om att detta med snön är både roligt och inte, vi slipper i alla fall skottaler. Det är fördelen med att bo i lägenhet. Tänker på bror!

Låter som om du har det ganska mysigt, med både scrapp-tid och te i soffan. Blev sugen på raggsockar och en god bok och te...synd bara att man har en jobbardag framför sig asg.

Måste snart komma och hälsa på, vet ju att du har beställt lite nya saker och sedan vill jag kika på dina beställningar...vi får se när tid ges.



KRAM vännen!

2009-02-10 @ 08:23:58
URL: http://eivor.blogg.se/
Postat av: Catta

Visst är det lite tufft precis när snön faller och timmarna efteråt, MEN vilket landskap vi får! Det är få saker som slår en strålande vinterdag när solens strålar lyser upp träden, mmm. Så friskt och härligt ute! Kram

2009-02-10 @ 17:02:53
URL: http://cattasattac.blogspot.com
Postat av: MONA

Jag tycker att ni ska fixa på god mat och vin på lördag! På tu man hand, det är ju alla hjärtans dag!!!!!!

Kärlek, Kärlek, Kärlek.



Själv jobbar jag på lördag så jag håller tummarna att Sammy fixar middagen och vinet.

Ja, det är sant jag har börjat smutta på vin.



Ha det bra!

Kramar

2009-02-10 @ 20:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test