Nu äntligen...

Ja, nu äntligen börjar det kännas som att våren är på väg! Än är det förstås ett tag kvar men helgens väder har gett en försmak om vad som ska komma. SÅÅÅÅ underbart det har variti helgen. Det är länge sen som jag kände mig så levande som nu, tänk vad lite sol kan göra. Att jag sen haft tid för ganska mycket pyssel gör ju inte saken sämre direkt... =). I fredags kom A-S hit strax före tio och så pysslade vi och myste hela dagen, fantastiskt trevligt! Jag monterade några nya stämplar, sen började jag med ett kort. Det visade sig vara en utmaning... jag tjorvade på med det kortet hela dagen..?? Kunde inte bestämma mig och ändå var det ett väldigt enkelt kort utan stämpelmotiv. Efter A-S åkt hem, strax efter 21, var jag fortfarande pysselsugen så jag fortsatte och gjorde ytterligare ett kort- på två timmar var det klart. Hahaha, tänk så det kan bli. Men det dröjer rätt länge innan jag kan visa de korten, men den som väntar på nåt gott... *s*

När jag vaknade lördagmorgon sken solen och det kändes helt underbart. Blev pigg på en gång (och jag är inte en morgonmänniska) Vi åkte med J och A-S till stan och gjorde lite ärenden. När vi kom hem for R och hjälpte L med en traktor och jag tog en promenad genom byn och bara andades in den fräscha luften. Det är nästan som att man varit i dvala några månader och precis vaknat upp. Kvällen spenderades hemma, jag pysslade lite och såg tv. Söndag bjöd på lika härligt väder, lite kallare bara. Städade lite och tvättade några maskiner. R och J for och åkte skidor och då passade jag och A-S på att..... PYSSLA!! När pojkarna kom tillbaka blev det middag och sen en lugn kväll.

Jag är ledig även idag och det känns ju inte alls trist... =) Har varit ute en liten stund med katten som inte gillar att det är så kallt, han längtar oxå efter våren. Han har blivit bekvämare med åren så det blir inte långa stunder ute under vintern. Han fyller 15 år den 14 februari- på alla hjärtans dag! Hoppas att han har många år kvar ännu. Men på sommaren är det i princip bara ute som gäller. Då är han en riktig råttfångare, kommer hem med både det ena och det andra. Nu ligger han och snarkar på sitt klätterträd- ganska så sött!

Tänkte visa er några ljus som jag "klätt"

Det här gjorde jag till min svägerska som fyllde år tidigare.



De här två har jag gjort till min moster som oxå har fyllt år.



Det här är ett av korten jag gjort i helgen, det är oxå till moster. "Tråden" som jag ritat på kanten runt kortet är en idé jag liftat från Ali, gillade skarpt enkelheten i det.



Baksidan på kortet



Så, det var alles för denna gång, på återseende!

Kram

Kommentarer
Postat av: Blommig

Vad fina ljusen blev. Fiffigt att piffa upp dem sådär!

Kortet du gjort var också jätte fint...gillar det där pappret

kram

2009-02-02 @ 21:03:12
URL: http://shipp.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Kul att kunna inspirera, men jag måste i ärlighetens namn erkänna att jag också har liftat den idén som jag har sett någonstans. Det är dock så länge sedan så det finns inte en chans att jag kommer ihåg var.

Ha det bra!

2009-02-02 @ 22:02:04
URL: http://alila.blogg.se/
Postat av: Catta

Snyggt kort! Riktigt läckert med tråden som löper runt och sen knyter ihop det. Kul att du skrivit ett inlägg, tänk vad solens strålar kan få oss på bra och kreativt humör =) Kram

2009-02-02 @ 22:19:52
URL: http://cattasattac.blogspot.com
Postat av: Eivor / Ejja

Låter som om Ni haft en härlig helg! Synd att vi väckte Er på lördagen, men Kevin var så Rolle-sugen ler.

Låter galet roligt att kunna sitta och pyssla en HEL dag! Jag kör på kvällarna vid min lilla hörna och fick lite tid igår kväll=så roligt!



Ha en bra dag!!

2009-02-03 @ 08:48:41
URL: http://eivor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test