Nu är det klippt och skuret...

-håret alltså!! *s* Igår var jag hos frissan och kapade bort en hel del hår! Jag är "välsignad" med mycket hår och ganska snabbväxande hår. Det är ju förstås nåt jag är glad över men ibland är det lite jobbigt oxå- frisyrerna tappar fort sin form så det blir täta besök hos frissan. Men, jag är i alla fall supernöjd med min nya frisyr- det är riktigt kort i nacken men övergår till en flikig page på sidorna..?? Ööh, det där lät lite konstigt, men jag kan inte förklara det bättre heller..*asg*
Nu tar det väl ett par dar innan man själv lärt sig styla det... =)

Så var det då fredag igen och jobbarhelg. Känns inte så trist ändå för vi har en ganska lätt helg framför oss och dessutom är det min kortare helg och den brukar gå rätt fort. Ska försöka vara ute mycket om vädret tillåter.

Har inte hunnit pyssla nåt i veckan men jag har fått ett par paket i lådan... lite textstämplar, band och en ny svart stämpeldyna. Tur var väl det för min gamla stämpeldyna tog slut när jag gjorde om stämpelförvaringen. Gjorde även en "liten" pappersbeställning igår... tra la la... inte så nödvändigt egentligen men Skaparlusten hade ett erbjudande. Mellan 17 och midnatt sålde hon alla papper (utom två nya kollektioner) för 5 kronor! Kunde ju inte missa det tillfället, papper behövs ju liksom alltid i denna hobby. Jag vet, bortförklaring och ursäkter men det är ju sant iaf! =)

Sen har jag även gjort en annan beställning- på ett par vinterkängor. Köpte nämligen ett par före jul, de är kanonbra men efter att ha kämpat med dem ett par veckor måste jag inse att de är för små. Tyvärr... Inte på längden men de är för tajta över ovansidan på foten. Har försökt med alla medel att töja ut dem men materialet är inte medhjälpligt. Så jag har beställt ett nytt par och ska försöka sälja de gamla- de är ju knappt använda. Det är en GoreTex- känga, smidig och inte halkig. Perfekt när man är ute och går. Hoppas det går fort att få de nya skorna för det är ju nu man vill ha dem! Här har det snöat ganska ihärdigt sen onsdagkväll och ännu faller det lite flingor. Som vanligt den här årstiden med andra ord. 

Nu ska jag ta mig lite "frunch" och kaffe på det, sen bär det iväg till jobbet. 

Önskar er en trevlig helg!

/Jeanette


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test