Stämpelförvaring

Alla scrappare och kortmakare vet hur svårt det är med förvaringen av alla våra saker. Jag försöker hela tiden komma på nya smarta förvaringslösningar, som funkar för mig. Det är faktiskt ganska kul oxå...  Min stämpelförvaring är ingen speciell lösning, jag har haft den från första början och den funkar. Men igår fick jag för mig att sortera lite och att göra det lättare att hitta stämpeln man vill ha. Många andra har gjort detta så det är inte ett eget påhitt.

Jag har mina stämplar i fotofickor som sitter i en pärm. Men ibland är det svårt att se hur stämpeln ser ut, man bläddrar fram och tillbaka innan man hittar det man söker. Så jag skar till papper som passade i fickorna, stämplade upp alla motiv på ett papper och satte sen in allt i pärmen. På framsidan ser man det uppstämplade motivet och vänder man på plastfickan ser man stämpeln. Väldigt enkelt men det tog sin tid vill jag lova. Och om jag varit smart hade jag haft plasthandskar på mig för mina händer var kolsvarta innan jag var klar- blev ganska mycket rengörning av stämplar... Det sitter kvar lite ännu- efter ett antal skrubbningar och en dusch! Nåja, får nöta bort det.  Syns ju att jag har jobbat i alla fall! =) 

Så här blev resultatet: Måste dock dela upp plastfickorna i fler pärmar.







Framsida med uppstämplade motiv



Baksida- där är stämplarna



Väldigt simpelt men jag blev jättenöjd faktiskt. Nu ser man lättare hur stämpeln ser ut och kanske inspireras man att använda vissa stämplar mer då..?!

Har lite mer förvaringsändringar på gång men jag har inte kommit till skott ännu. Måste bland annat köpa en hurts med lådor först. Kanske en tripp till IKEA blir ett måste...??  *asg*

Var ut och fotade lite idag och så här ser mitt växthus ut i vinterskrud, längtar tills det blir dax att starta igång det!!



Nu ska jag ladda för jobb.

Kram

Kommentarer
Postat av: Eivor / Ejja

Åååå, det blev ju jättebra. Tanken har dykt upp hos mig att göra likadant, men jag har inte fått det till att bli...Man får som du säger, bättre översikt.



Ha en bra dag!



KRAM

2009-02-04 @ 08:45:46
URL: http://eivor.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej!

Så mycket stämplar du har!! Och så smart att stämpla upp dem så att man ser bättre.



Ha det bra

Kram Johanna

2009-02-06 @ 10:48:57
URL: http://mysigalantligating.blogspot.com
Postat av: Anneli (Ali)

Vilket jobb du har lagt ner på att ordna med stämplarna... Jag kan förstå att det tog riktigt lång tid, men så blev det ju överskådligt och bra också.

Ha en trevlig helg!

2009-02-07 @ 12:26:04
URL: http://alila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test