Hej å hå..

...vad tiden går! Trots att det är Januari (som är en tråkig månad) enligt mig, så bara susar dagarna förbi. Och på ett sätt är ju det skönt för då kommer vi närmare och närmare våren!!

Idag har jag en hel del bilder att visa, både på kort och layouter.
Lördag för en vecka sen var jag på scrapträff i Kalix och det var sååå kul. Jag gjorde två dubbellayouter och påbörjade ett kort. Mycket bra för att vara mig. Det var en lugn och harmonisk dag med mycket skratt. =)  I övrigt rullar det på, i torsdags uppvaktade vi min svägerska E! Jag hade gjort ett kort till henne (påbörjade det i Kalix) och så här blev resultatet.



Layouterna jag gjorde på träffen blev så här:
Den första handlar om Storforsen, vi var där med våra vänner i höstas och det var en underbar helg.







Den andra handlar om mina egenodlade grönsaker. Förra sommaren var det första gången som jag hade tomater och jordgubbar och det gav mersmak vill jag lova! =)






Längtar så mycket till det blir dax att fixa i ordning växthuset och trädgårdslandet. Jag har en del planer på lite förändringar på tomten, får återkomma till det när det blir aktuellt... Sambon lär väl inte gilla det så det kan komma att krävas lite bearbetning... *s*


För ett tag sen gjorde jag en annan dubbellayout som handlar om midsommar i fjol. Vi campade med husvagnen hos mamma och T. Vi spelade en massa olika spel. Jag och mamma älskar spel av alla de slag, men inte de två karlarna. Men för husfridens skull ställer de upp... hahaha, nä fullt så allvarligt är det inte. De gillar oxå utomhusspelen, det är kortspelen de gärna avstår.






Jag har även gjort ett "bokmärkeskort". Det innebär att man kan klippa bort en del av kortet och använda som bokmärke för att hålla reda på var i boken man är. Kul idé för det blir ju en extra liten present.

Framsidan blev så här



Insidan. Bokmärket ligger för lite, men ni kan ju ändå se det mesta.



Så här ser kortet ut när jag vikit ut hela. Längs till vänster är bokmärket.


Ok, då hade jag visat allt för denna gång. Puh, det tar en stund att ladda upp alla foton- men jag får skylla mig själv som har sparat ihop det.

Ikväll ska jag följa min kusin på hoppträning, alltid lika kul. Men, jag hoppas kvällen slutar bättre än sist. Då hade det snöat men ingen hade plogat så vi körde förstås fast. Jag var jätteduktig och kunde backa med transporten *klappar händerna* men det slutade iaf med att vi fick lasta ur hästen och tjorva på innan vi tog oss iväg. Håller tummarna för bättre tur denna gång!

Nu blir det lunch och sen en kaffekopp!

Ha en bra vecka!

Kommentarer
Postat av: Eivor / Ejja

Oj, så mycket fint du gjort!!!

Jag är sugen på att göra ngt kort och du ger verkligen ytterligare inspiration till det. Det är jättefin det med bokmärket, gillar att man gör ett bokmärke också...två saker in en...typ.



Kram till dig vännen!

2009-01-28 @ 08:19:24
URL: http://eivor.blogg.se/
Postat av: Catta

Vad jag blev sugen på jordgubbar! Det såg jättesmarrigt ut... Härligt kort med bokmärket, det var en riktigt smart idé! Kanske borde göra ett till mig själv, jag är en "hundöron- människa" Kram

2009-01-29 @ 00:47:59
URL: http://cattasattac.blogspot.com
Postat av: Mona

Va mycket fint du gjort!

Ejjas kort missade jag på hennes födelsedag (tror jag, mitt minne har nämligen svikit mig några gånger denna vecka).Vi hammnade ju som ifrån varandra, får väl pratas mer nästa gång!



Ha en trevlig helg!

Själv räknar jag med god mat och lagomt mycket dryck!!!!



Kramar!

2009-01-30 @ 23:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test