Andra veckan

Andra veckan på semestern... men nu är vädret inte det bästa... lite trist tycker jag men det är ju ändå lika skönt att vara ledig. Förra veckan var det fullt upp varje dag med olika aktiviteter. Denna vecka är det lugnare... I förrgår var jag , A-S, J och E till IKEA! Handlade "bara" lite småsaker, sen åkte vi även över till Torne och shoppade lite. Hittade bland annat ett par toppar till bra pris. Det blev en lång dag men vi hade trevligt så det var det värt! Igår var jag lite duktig här hemma och städade och tvättade- det var MYCKET nödvändigt.

Idag har jag handlat målarfärg till insidan på altan- arbetet med den fortskrider men nu närmar det sig iaf... R har bara två dagar kvar till semester så det vore skönt om så mycket som möjligt blev klart innan dess... För när han blir ledig vill man ju kunna såsa på och bara göra det som faller en in, inte ha en massa "måsten" som pockar på.

Ute fortsätter det att växa, tog ett par kort förra veckan så ni ska få se:


Här är mina två pallkragar med sallad, vi äter och äter men det minskar inget...=)



Här är en av kragarna med morötter- de växer oxå och mår bra.



Spenat, ruccola och rädisor bor här! (Nu har jag dock skördat all spenat och alla rädisor men jag ska så nytt)




I växthuset grönskar det oxå.. så här ser gurkorna ut när de precis har börjat växa, sen tar det inte så många dagar innan de har växt till en riktigt stor gurka redo att plockas.





Tomater, tomater, tomater... =)  Väntar på att de ska blir röda och mogna.






 Min fina mårbackapelargon som ska bo på altanen!




Ett av rabarberbladen som jag och mamma gjöt för ett tag sen. Här har jag inte skrubbat bort riktigt alla rester av bladet. Fint va!? Kul var det oxå!



Det blev visst en massa kort idag. Jag har faktiskt haft lite pyssellust de senaste dagarna så jag har gjort två kort men de får ni vänta ett tag på att se. Lite måste man ju avvakta med... =)

Känner mig faktiskt lite rastlös idag men eftersom vädret är trist går/vill jag inte vara ute och jobba med det som jag borde.. nämligen att trimma runt krukor och knutar och att gräva upp min blombänk... men det blir säkert gjort en annan dag. Istället sitter jag inne vid datorn och dricker kaffe- inte fy skam det heller, hehehe.

Tror det får räcka så här för idag, på återseende!!

Kram

Kommentarer
Postat av: Ali

Vad härligt med semester, även om inte vädret är det bästa. Själv börjar jag inte förrän torsdag eller fredag nästa vecka.



Du kommer väl och pysslar i morgon...?!

2009-07-10 @ 15:35:51
URL: http://alila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test