Midsommarhelgen mm

Ja nu har midsommar passerat och sommaren är verkligen igång. Efter jobbet i torsdags packade vi husvagnen och åkte till våra kompisar J och A-S. Vi tjuvstartade midsommarfirandet redan den kvällen med lite grillning och god dryck... så pass god att det blev väldigt lugnt midsommarkvällen... =) Det blev med andra ord ordentligt party på torsdagen då även kompisarna L och L var med. Fredag var vi mer intresserade av maten än av drycken, hahaha så det kan bli. Nåväl, vi hade mycket trevligt båda kvällarna! 
Efter en skön promenad på förmiddagen pysslade vi lite, jag lagade ett av halsbanden jag gjort tidigare... råkade slita av det.. Gjorde även ett tillhörande armband. Så här ser halsbandet ut iaf:

Det är gjort av två olika sorters kedjelänkar och snäckskalscoins. Föga förvånande att färgerna är turkos, brun och grön...



På lördag förmiddag åkte vi vidare till mammas stuga och stannade där till söndag. Vädret var hyffsat bra men det var otroligt mycket mygg. Vi trotsade dem och var ute ändå. Efter en god middag kom några stuggrannar över så vi tävlade i pilkastning... inte en av mina starka sidor men jag klarade mig ganska bra, d.v.s tills vi skulle kasta med "fel" arm. Alla som var högerhänta skulle kasta med vänster arm och tvärt om... hu så svårt det blev, träffade nästan inte tavlan med nån pil... Tur man är bra på andra grejer!

Jag har även hunnit med att fylla år tidigare förra veckan och då fick jag en massa fina saker av familj och vänner- Tack allihopa för uppvaktningen!! Måste bara visa rosorna jag fick av svärmor och svärfar, de är så vackra.




En vacker bukett med sju stora väldoftande rosor. De har stått hela helgen men idag var allt utom rosorna lite visset så jag klippte av blommorna och stoppade fem av dem i en skål- det blev oxå fint och så får jag njuta av dem lite längre. De sista två stoppade jag i varsin ljushållare.





Mmmm, de luktar SÅ gott!!


Nu har jag bara fyra skift kvar att jobba innan jag tar semester, ojojoj va jag längtar... men vem gör inte det? 

Idag har det varit riktigt härligt väder här och jag har gjort en massa måsten men inte ens det gör nåt när det är varmt och soligt. Ska fortsätta göra lite "nyttiga" uppgifter imorgon men även passa på att bara vara. 

Kram



 

Kommentarer
Postat av: Ali

Grattis i efterskott!!



Kram

2009-06-25 @ 10:48:23
URL: http://alila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test