Sommar!!

Ja nu är det sommar!! I helgen har det varit kanonväder här, förutom att det har blåst enormt mycket. Men det har varit varmt och det är så underbart. Jag har jobbat, men till och med det är roligare när det är fint väder.

En hel del har jag pysslat på med sen sist, men viktigast är att allt vad gäller plantering är klart. Nu är det bara vattna och vänta på att det ska växa. Det mesta har redan börjat gro och helgens väder har ju hjälpt till.

Förra helgen hade vi släktträff på pappas sida. Det var så himla roligt, vissa har jag inte träffat på mer än 10 år! Nästan alla kunde komma- bara det är ju helt otroligt. Tur hade vi med vädret oxå- strålande sol hela dagen. Det var perfekt för alla barn som då kunde springa omkring och leka. Vi hade husvagnen med oss så det blev premiärsovning där för i år- mysigt!! Fotade förstås en massa men de korten har inte letat sig in i datorn ännu... förstår inte varför... hehehe- det sköts visst inte av sig självt..??

Dagen efter var vi på 40- årskalas. Mycket trevlig kväll i goda vänners lag och fantastiskt god smörgåstårta bjöds det på! Tack så mycket O och U!!

Hade gjort ett kort till honom förstås. Glömde fota det med kameran så det blev mobilen som fick rycka in och kvaliteén är därefter...



Har tidigare köpt lite nya stämplar så det blev premiär att använda en av dem på detta kort- visst är hon söt!?


Insidan: Lekte lite med några blomstämplar- stämplade först ett par gånger med "avtorkad" stämpel för att ge illusionen av djup. Sen med mer infärgad stämpel. Resultatet blev väl si sådär- men inte värst för att vara första gåmgen ändå.



Har faktiskt två till att visa... Dessa kort gjorde jag till klubbens majutmaning. Vi skulle göra tackkort till mässans sponsorer. Sen lottades vinnarna ut. Ju fler kort man hade gjort desto större chanser hade man att vinna. Tyvärr hade jag inte turen på min sida denna gång.




Det syns lite dåligt på fotografiet, men jag har stämplat och embossat Tack längst ner i högra hörnet på detta kort.





Nu är det "bara" en månad kvar till min semester börjar. Jag har ojobbat två helger och totalt 16 skift!! Längtar som en tokig, men det gäller att försöka leva i nuet oxå och ta vara på tiden fram till semestern oxå. Detta får jag påminna mig själv om då och då. Jag har en förmåga att liksom hela tiden "leva i framtiden", tänka på det som ska hända sen. Detta försöker jag lära mig av med, men det är inte lätt att lära gamla hundar att sitta- men det går! =)  Jag hoppas iaf på en härlig sommar tillsammans med goa vänner.


Ha en skön vecka!

Kommentarer
Postat av: Eivor / Ejja

Härligt att du fått planteringarna klara. Jag har inge gjort ngt ännu som gäller sånt, inga blommor inköpta och inga frön...blir väl när vi flyttar till stugan. Men jag ser verligen fram emot att dyka ner i jorden.

Mycket snyggt du gjort, visst är det roligt med nya stämplar??



En jättekram till dig och bror. Hoppas vi ses snart...

2009-06-03 @ 10:40:30
URL: http://eivor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test