Tjohoo- nu är det semester!!

Äntligen är det så semester! Och jag kan lova att det varit en extra tung helg att jobba då det både har varit extremt varmt och vi har haft en ganska jobbig grupp. Har verkligen gjort skäl för lönen... sen är det ju alltid lite tungt sista skiften innan långledigt. =)

Fick besök av J och A-S på kvällen och de hade pizza med sig så vi"firade" min semester med den och så fick jag ett par örhängen som A-S gjort. Jättefina silverlänkar med en pärla i min favoritfärg turkost! Tusen tack! J och R tog ett premiärdopp i poolen trots att det bara var 18 grader i vattnet.. inte värst kallt förstås men nog ska det vara drygt 20 grader innan jag badar... Helgen har som sagt bjudit på soligt och varmt väder, helt underbart. Hoppas bara det håller i sig nu hela sommaren, bara enstaka dagar med lite regn kan det ju få vara.

Svärmor fyllde ju år för ett tag sen och jag hade då gjort ett kort till henne från alla barnen med respektive. Testade att göra ett högt smalt kort och det funkade bra. Kul att ändra format lite då och då tycker jag.






Innan min arbetskompis S gick på semester gav jag henne ett kort med önskan om trevlig ledighet och ett litet paket med doftljus.



Samma dag fick jag en present av henne- ett äpple i av betong- superfint! Det pryder nu trappen upp på altan. Ska visa en bild på det senare. Jag och mamma testade en ny grej i torsdags- vi blandade betong och gjöt rabarberblad! Kan meddela att det var varmt och svettigt men kul hade vi. Blev väl kanske inte så bra som det kan bli men det var ett första försök. Vi ska göra det igen och då har vi lärt oss av misstagen (förhoppningsvis) =) Bild kommer.

Ute i odlingslådorna växer det så det knakar- just nu har jag sallad och spenat så jag kan mata en hel armé! Har skördat idag och varit till svärmor med en påse. Tomaterna är på g och jag har skördat två gurkor som smakade mums. Morötterna gallrade jag förra veckan så nu har de kvarvarande plats att bre ut sig och växa. Det är så härligt att varje dag kunna gå runt och se hur allt grönskar och växer. Ska bege mig ut med kameran och fota lite så ni får se vad jag talar om.


Har inte pysslat nu på ett tag, varken haft tid eller lust... får väl se om lusten infinner sig nu när man går ner i varv- för tid har jag ju...=)


/Jeanette


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test