Ny vecka

Åter igen är det då en ny vecka. Nu rusar tiden fram, men jag välkomnar varje vårtecken. Helgen som var bjöd på härligt väder- framför allt söndag var det strålande sol här. Då spände vi på oss skidorna och åkte en sväng. Det var superhärligt men ack så jobbigt... puh. Särskilt när sambon älgar iväg som om han hade raketer under skidorna. (jag inser att det nog inte gick så fort egentligen, men med tanke på min ringrostighet vad gäller skidåkning kändes det så. Hahaha)

Lördag kväll var vi hos vänner och hade en trevlig kväll. Bl a såg vi filmen Mamma Mia och den var riktigt kul och bra! Var ju även på bio förra veckan och såg Män som hatar kvinnor- den var kanonbra.

I fredags fick "vi" ett tillskott i släkten. R´s syster Ejja fick en pojke, så nu är de fyra i familjen. Stort grattis till er, vi längtar efter att se lillkillen!

På jobbet är det full fart, nu är det massor som ska göras innan sommaren och semestrarna. Mycket som ska planeras och grupper som ska bokas mm mm. Gillar att göra såna saker- det är ungefär som sudoku och det är jag beroende av... =) Men det tar en himla tid och det är svårt att få tid till att sitta i lugn och ro och knåpa ihop det.

Sen är det ju så att trots att jag älskar våren så är det ju oxå då det "tinar" fram en massa jobb hemma oxå. Men mycket av det är ju självvalt och då går det lättare att utföra. Längtar till jag ska starta växthuset, det blir gurka och tomater där även i år. Mums!! Har börjat planera lite för min ändring av trädgårdslandet och det är oxå nåt jag ser fram emot att påbörja.

Jag hade tänkt visa två hjärtaskar som jag har gjort men den ena har jag redan gett bort och glömt fotografera och nu när jag skulle fota den andra var batteriet i kameran tomt så det gick inte så bra. Men det kommer en annan dag. Jag är ledig två dagar nu eftersom jag jobbar till helgen så jag ska försöka sitta lite vid pysselbordet. Vi har många födelsedagar framför oss så jag bör ligga i lite för att slippa vara ute i sista stund...  Imorgon fortsätter vi även med inridning av "Lillan" som hon kallas och än så länge går det bara bra.

Ha en skön fortsättning på veckan!

Kram

Kommentarer
Postat av: Eivor / Ejja

Vi längtar efter Er också, men jag vet att vi ses snart. Hör bara av Er när det passar för Er att komma och hälsa på.

Förresten kan du vänta med att få vinsten till dess att vi ses?



Hälsa morbror från Kevin och Philip!

2009-03-17 @ 21:52:20
URL: http://eivor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test